احتمال وقوع سیلاب و بارش تگرگ در آذربایجان‌ شرقی

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت متناوب سامانه بارشی در استان موجب بارش رگبار باران، بروز سیلاب و در نواحی مستعد بارش تگرگ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، محمد امیدفر اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی تا اواسط هفته ادامه می‌یابد و موجب ابرناکی، وزش باد گاهی به نسبت شدید، غرش آذرخش و در نواحی کوهستانی و سردسیر بارش برف می‌شود.

وی با بیان اینکه از روز یکشنبه دمای هوای استان به صورت نسبی کاهش پیدا می‌کند، افزود: به دنبال بارش‌های رگباری، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی وجود دارد بر این اساس مسافران و علاقه‌مندان به طبیعت از اتراق در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و رفتن به مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به کاهش نسبی دما در استان خاطرنشان کرد: در جاده‌های کوهستانی احتمال لغزندگی معابر، یخبندان و مه‌گرفتگی وجود دارد.

امیدفر ادامه داد: با توجه به احتمال وزش باد به نسبت شدید، سقوط یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک دور از انتظار نیست، بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک، احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

کد خبر 734369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.