رونمایی از کتاب توسعه، تولید و تحقیق قراردادی

در مراسمی با حضور چهره‌های فعال در حوزه صنعت، نخبگان علمی و اقتصادی استان از کتاب «توسعه، تولید و تحقیق قراردادی» رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، مراسم رونمایی از اولین کتاب و مجموعه فعال در حوزه تحقیق، توسعه و تولید قراردادی با حضور بزرگان صنعت، نخبگان علمی و اقتصادی و جامعه دانشگاهی کشور، در شهرک صنعتی توس که از بزرگترین شهرک‌های صنعتی شرق کشور است، برگزار شد.

شایان ذکر است که این مجموعه به همت مدیران هلدینگ دانش بنیان گسترش صنعت علوم زیستی (لیدکو) افتتاح گردید.

امیر حسنخانی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره هلدینگ لیدکو، هدف خود از راه‌اندازی این مجموعه را کمک به اقتصاد دانش‌بنیان و پایدار شرکت‌های SME و استارتاپ‌ها عنوان و اظهارکرد: فضای کسب و کار به‌دست نخبگان جوان و با همراهی اندیشمندان اقتصادی میسر می‌شود.

وی همچنین افزود: هلدینگ لیدکو از سال ۱۳۸۱، سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری‌های پیشرفته و نوآورانه را جزو سیاست‌ها و اولویت‌های مدیران خود قرارداده و شرکت‌های موفقی چون بن‌یاخته‌های رویان، همانندساز بافت کیش، رهازیست تولید، شتاب‌دهنده دانش‌بنیان لیداکس و صندوق پژوهش و فناوری‌های غیردولتی لیدکو و غیره را با مشارکت نخبگان علمی و اقتصادی ایجاد نموده است.

در ادامه، محمودی نیا، نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ نیز اظهارکرد: در راستای توسعه و بهبود فضای کسب و کار، استفاده از ظرفیت‌های مجموعه CDMO را یکی از مهمترین کاتالیزورهای تولید و تجاری‌سازی می‌دانیم.

وی گفت: این حلقه مفقوده می‌تواند محصولات و فرآورده‌های با فناوری بالا را با کیفیتی که بتوان صادرات و ارزآوری برای کشور ایجاد نماید، تولید و روانه بازارهای بین‌المللی نمود.

قاسمی، یکی از نویسندگان این کتاب و مدیرعامل شرکت رها زیست تولید، از اهمیت این حوزه در زمینه امنیت غذایی و اقتصاد چرخشی سخن گفت و افزود: ظرفیت‌های صنعتی و نیمه صنعتی این شرکت را در راستای تجاری‌سازی و حمایت از طرح‌‎های نخبگان مورد استفاده قرار خواهیم داد و شرکت در راستای تحقیق و تولید قراردادی، در زمینه امنیت غذایی در استان خراسان رضوی با هدف پیشبرد و کمک به سیاست‌ها و اسناد بالادستی کشور نقش‌آفرینی می‌کند.

علی شریعتی مقدم، رئیس کمیسیون توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و اقتصاد دیجیتال اتاق بازرگانی استان خراسان رضوی هم در این برنامه گفت: دانایی یکی از محورها و شاخص‌های اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: سنجش سطح دانایی به میزان تولید و مصرف اطلاعات و گسترش دانایی به دسترسی سریع و آسان به منابع علمی موثق وابسته است.

شریعتی مقدم افزود: در رویکرد پژوهش مدار از یافته‌های پژوهش‌های قبلی برای بهبود وضع موجود استفاده مؤثری به عمل می‌آید؛ کسانی که در فعالیت‌های خود رویکردی پژوهشی دارند قبل از هرگونه تصمیم‌گیری به مطالعه وضعیت موجود پرداخته و با تجزیه و تحلیل مشاهدات خود به بهترین راه‌حل‌ها می‌اندیشند و هم چنین، آنها تلاش می‌کنند تا از نتایج آثار سایر پژوهشگران نیز به نحو شایسته‌ای استفاده کنند.

عضو اتاق بازرگانی مشهد خاطرنشان کرد: بنابراین، رویکرد پژوهشی به قشر یا گروه خاصی محدود نشده و زمانی منشأ اثر خواهد بود که در سطوح و امور مختلف جامعه تسری یافته باشد.

جواد سخدری، مدیر مرکز رشد فناوری نوین سلامت جهاد دانشگاهی نیز راه اندازی این مجموعه را نقطه عطف حوزه صنعت دانست و گفت: با استراتژی مناسب می‌توان از ظرفیت مجموعه‌های دیگر نیز استفاده کرد.

وی ادامه داد: توسعه و تولید و تحقق قراردادی در دنیا امروز به یکی از مهمترین رویکردهای تجاری تبدیل شده است که شرکت‌ها و صنایع مختلف برای بهبود عملکرد کاهش هزینه‌ها ایجاد نوآوری و امکان استفاده از فناوری‌های نوین به آن پناه می‌برند. توسعه و تولید قراردادی به عنوان یکی از ابزارهای مؤثر و کلیدی برای رشد و توسعه در دنیا امروز شناخته شده است.

توفیقی، معاون اسبق پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز از تجربیات خود در راستای تسریع و بهبود فضای کسب و کار در صنایع اشاره کرده و این مجموعه CDMO رو الگویی مناسب جهت ایجاد چندین واحد مختلف در سایر استان‌ها دانست.

کد خبر 734267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.