نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم با همدلی برای حل مشکلات تلاش کنند

امام جمعه موقت کرمان خواستار اتحاد ۱۰ نماینده منتخب استان شد و گفت: مجمع نمایندگان دور هم بنشینند و مسائل مهم مردم و استان را احصا و پیگیری کنند و با مجریان در استان همراهی کنند تا مردم اثرات این همدلی را احساس کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت الاسلام مهدی عرب‌پور در خطبه‌های نمازجمعه امروز هجدهم اسفند، ضمن درخواست از تمام متولیان امور مساجد، هیئت امناها و ائمه جماعات در روزهای پایانی ماه شعبان برای آماده‌سازی مساجد، اظهار کرد: پاکیزگی فضای مساجد و محل اقامه نماز می‌تواند جاذبه بیشتری برای مؤمنین و جوانان ایجاد کند.

وی خطاب به روحانیت استان افزود: ماه رمضان فرصت مناسبی برای تبلیغات و بیان برنامه‌های دینی و سبک زندگی قرآنی و مهدوی است؛ از این فرصت به خصوص در شب‌های قدر برای بیان مسائل مهم دینی مخصوصاً مسائل اعتقادی که دشمن می‌تواند ضربه وارد کند و پاسخ به شبهات استفاده کنید.

امام جمعه موقت کرمان از عموم مردم خواست در ماه رمضان و ماه نزول قرآن توجه خاصی به برنامه‌های قرآنی داشته باشند و تلاوت در منازل و با بچه‌ها را فراموش نکنند و تصریح کرد: قرار است در مساجد طرح ربیع ویژه تفسیر سوره حجرات به منظور بیان نکات اخلاقی اجرا شود.

عرب‌پور در ادامه با گرامیداشت یاد مرحوم آیت الله امامی کاشانی عالم پارسا و مجاهد و مبارز، به فرارسیدن سالروز تأسیس کمیته امداد، بنیاد شهید و هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: سالروز تأسیس بنیاد شهید به عنوان روز شهدا نامگذاری شده است؛ شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و تا جای ممکن باید قدردان شهدایمان باشیم.

وی هم چنین با اشاره به برگزاری انتخابات در روز یازدهم اسفند، بیان کرد: از حضور همه کسانی که مهم دانستند و در این همایش اجتماعی شرکت کردند، صمیمانه تشکر می‌کنم؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند افرادی که آمدند مجاهدت کردند؛ چون شرایط را درک کردند.

امام جمعه موقت کرمان با تشکر از مجریان و ناظران برگزاری انتخابات و هیئت‌های اجرایی و نظارت و نیروهای انتظامی بسیج، ادامه داد: شرایط به گونه‌ای بود که دشمنان از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی کرده بودند و اعلام می‌کردند که نه درصد مردم ایران پای صندوق‌ها می‌آیند و به لطف خدا جمعیت قابل توجهی بالای ۴۱ درصد آمدند.

عرب پور با بیان اینکه یک رکن انقلاب مردم هستند و نشانه رضایت مردم هم در صحنه‌هایی مثل انتخابات مشخص می‌شود، افزود: عده‌ای هم هستند که از اول انقلاب به هر علت در انتخابات شرکت نکرده‌اند و ممکن است نگرانی‌هایی داشته باشند که باید بررسی و اصلاح شود تا استحکام مردمی نظام حفظ شود.

وی با تبریک به منتخبین مجلس که توانستند اعتماد مردم را جلب کنند و رأی بالایی آوردند، اظهار کرد: منتخبین مردم از آن جهت که مردم به آنان اعتماد کردند، مسئولیت بزرگی بر دوش دارند و برای اینکه مسئولیت را به خوبی انجام دهند، باید برای این چهار سال نمایندگی برنامه داشته باشند.

امام جمعه موقت کرمان خواستار اتحاد ۱۰ نماینده منتخب استان شد و ادامه داد: برنامه‌ها باید استانی و سپس برای حوزه انتخابیه باشد؛ مجمع نمایندگان دور هم بنشینند و مسائل مهم مردم و استان را احصا و پیگیری کنند و با مجریان در استان همراهی کنند تا مردم اثرات این همدلی را احساس کنند.

عرب‌پور افزود: سعی کنید با مردم و در بین مردم باشید و مشکلات مردم را پیگیری کنید و خیلی مراقب باشید در این دوره که مسئولیت دارید دیگران نخواهند از شما سوءاستفاده کنند و برای اهداف شخصی که برای شما، انقلاب و مردم مضر است، از پلکان شما بالا بروند.

کد خبر 734232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.