ورود نمایندگان به مسائل جزئی آسیب‌زا است

امام جمعه یاسوج گفت: فرد منتخب برای نمایندگی مجلس، نماینده همه مردم است و باید از ورود به مسائل جزئی پرهیز کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سید نصیر حسینی امروز _جمعه هجدهم اسفند_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج با اشاره به مناسبت‌های هفته، روز شهید و سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار کرد: امام علی (ع) در روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌فرماید؛ «از فضیلت مجاهدین و جنگجویان سوال کردند که فرمود این‌ها وقتی تصمیم به جنگ و جهاد می‌گیرند، خداوند آتش جهنم را از آنها برمی‌دارد و در برابر هر روز، پاداش هزار عابد برای آنها نوشته می‌شود و هنگامی که قدم به میدان نبرد می‌گذارند، فرشتگان اطراف آنها را می‌گیرند و از خداوند می‌خواهند که آن‌ها در میدان ثابت قدم بمانند».

وی افزود: خداوند متعال می‌فرماید؛ «من سرپرست خانواده شهید هستم و هرکس آنها را خشنود کند، مرا خشنود کرده و هرکس آن‌ها را خشمگین کند، من را خشمگین کرده است».

خطیب نماز جمعه شهر یاسوج، گفت: شهدای ما در هشت سال دوران دفاع مقدس به فرمان حضرت امام (ره) در مقابل دنیای استعمار و استکبار جنگیدند و از ناموس، عزت و شرف این کشور دفاع کردند.

حسینی با اشاره به برگزاری انتخابات، ضمن تقدیر و تشکر از عموم مردم و نامزدها که این افتخار را آفریدند، تصریح کرد: حضور ۶۴ درصدی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات افتخاری برای کشور است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همه مردم، نامزدهای انتخاباتی و عوامل اجرایی انتخابات، خاطرنشان کرد: همه امروز برنده انتخابات بوده و در خلق این حماسه سهیم و دخیل هستند.

امام جمعه یاسوج انتخابات را یک مسئله شرعی دانست و افزود: این انتخابات برای مجد، عظمت و شکوه انقلاب در برابر دسیسه‌های دشمنان انجام گرفت.

حسینی با اشاره به اینکه انتخابات مسئله بزرگی بود که در استان اتفاق افتاد و همه در این زمینه مأجور هستند، گفت: کسی که حائز اکثریت آرا شده، نماینده همه مردم است و باید منافع ملت، کشور، اسلام و مسلمین را در نظر بگیرد.

وی ورود به مسائل جزئی، عزل و نصب‌ها را خطری برای نماینده مجلس دانست و تصریح کرد: این کار باعث می‌شود که توجه به مسائل زیرساختی، قانون گذاری و ریل گذاری قانون به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه یاسوج ضمن تأکید بر اینکه کار نماینده مجلس نظارت بر دستگاه‌ها، حسن اجرا، قانون گذاری و رفع گره‌های قانونی است، خاطرنشان کرد: وقت نماینده مجلس ارزشمند بوده و نباید وارد کارهای جزئی شود.

حسینی ضمن تاکید بر اینکه مدیران کل باید درست عمل کنند، گفت: دولت را نباید در زمینه کارهای عمرانی و اجرایی شرطی کنیم که این کاری خطرناک است.

وی با اشاره به اینکه مردم نیز باید مطالبه کلی داشته باشند، افزود: با توجه به رتبه نخست مشارکت مردم استان در انتخابات، انتظار می‌رود مسئولان توجه ویژه‌ای به استان داشته باشند.

کد خبر 734225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.