مردم با حضور در انتخابات جهاد کردند و مقابل دشمنان ایران ایستادند

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: دشمن همواره از مدت‌ها پیش در تصمیم برای کاهش مشارکت انتخابات بود، اما مردم با حضور در انتخابات جهاد کردند و مقابل دشمنان ایران ایستاده اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام احمد محمودی، ظهر امروز _جمعه، هجدهم اسفند_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: انتخابات ۱۱ اسفندماه رنگ بوی حماسی داشت و قطعاً بازنده این انتخابات استکبار جهانی بود، در این راستا مقام معظم رهبری فرمودند حضور ملت ایران در انتخابات انجام وظیفه تمدنی و یک جهاد بود. مردم ایران در مصاف با دشمن قرار داشت، زیرا دشمن همواره از مدت‌ها پیش در تصمیم برای کاهش مشارکت انتخابات بود، اما مردم با حضور در انتخابات جهاد کردند و مقابل دشمنان ایران ایستاده‌اند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب چهار راهبرد رقابت، امنیت، سلامت و مشارکت را در این انتخابات مشخص فرمودند، در این انتخابات شاهد بودیم که تمام دستگاه‌های امنیتی تلاش خود را به کار گرفتند تا انتخابات در امنیت و سلامت کامل برگزار شود. در مبحث رقابت و ایجاد شور انتخاباتی رسانه‌ها و سازمان صداوسیما نقش مؤثری ایفا کردند، اگرچه ما نمی‌توانیم به این میزان مشارکت بسنده کنیم، اما با توجه به هجمه‌های دشمنان این مشارکت مقبول بود و لازم است مسئولین با رفع مشکلات به دنبال جبران کمبودها باشند و همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند، نباید کاری کرد که شیرینی انتخابات خراب شود و لازم است اختلافات را کنار گذاشته و با حفظ وحدت مشکلات را برطرف کنند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: ولایت کلید نماز و روزه است و دشمن سعی دارد این کلید را از مؤمنان بگیرد.

محمودی تاکید کرد: برای رسیدن به کمال معنویت و زدودن رذائل اخلاقی و استفاده از بهترین موقعیت زمانی برای رسیدن به مدارج عالی لازم است به این روایت امام رضا (ع) توجه ویژه‌ای داشته باشیم، حضرت ثامن الحجج (ع) در روزهای پایانی ماه شعبان می‌فرمایند ضرورت دارد اعمال به جا مانده در ماه شعبان را در این روزهای پایانی تا به شروع ماه رمضان جبران کرد، همچنین امام رضا (ع) می‌فرمایند در روزهای پایانی ماه شعبان ضرورت دارد ضمن پاک کردن خود از گناهان توبه کرد تا پاک به ماه رمضان وارد شد.

امام‌جمعه موقت اصفهان ادامه داد: امام رضا (ع) در راستای آماده شدن انسان برای ورود به ماه رمضان تاکید فراوانی نسبت به رعایت تقوای الهی و استغفار از گناهان دارند، زیرا ضرورت دارد انسان در ماه شعبان خود را تصفیه کند، زیرا ماه مبارک رمضان ماه عبادت است.

وی با اشاره به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد شهید گفت: حضرت امام (ره) در سال ۵۸ با فرمان خود بنیاد شهید را تأسیس کردند، ضرورت دارد امروز توجه ویژه به خانواده شهدا و ایثارگران داشته باشیم.

کد خبر 734177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.