برنامه‌ریزی و اقدام برای مدیریت و مهار سیلاب‌ها با جدیت و سرعت انجام شود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بارش‌های رگباری و سیل آسا در جنوب استان، برای پیشگیری از هرگونه حادثه‌ای باید با فوریت برنامه‌ریزی و اقدامات زیرساختی انجام شود تا بتوانیم سیلاب‌ها را مدیریت کرده و در حوزه کشاورزی از این ظرفیت بی نظیر استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در نشست ستاد پیشگیری، فرماندهی و عملیات پاسخ به بحران استان در چابهار اظهار کرد: پس از بارندگی‌های اخیر بازسازی راه‌ها و پل‌ها مطالبه عموم مردم جنوب سیستان و بلوچستان از راه و شهرسازی و گروه‌های جهادی است.

وی ادامه داد: مردم از باران رحمت الهی که خداوند نازل کرد بهره بردند اما در زمان بارندگی اگر جایی دچار مشکل می‌شود در واقع کار ما از قبل نقص داشته چرا که در زمان ساخت جاده‌ها، پل‌ها، خانه‌ها، راه‌ها و دیگر زیرساخت‌ها، استانداردها را رعایت نکرده‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: قبل از این بارندگی در نیکشهر، قصرقند، بنت، مهرستان و گلشن بارندگی رخ داده که برق ۶۵ روستا قطع شد، همچنین ارتباط ۷۵ روستا نیز به طور کامل قطع شده بود که در مدت زمان کوتاهی ارتباط این روستاها با مرکز برقرار شد اما در این منطقه سیل به راه افتاد و آسیب‌های شدیدی به این منطقه وارد شد.

کرمی با بیان اینکه در این مدت بر اثر سیلاب کسی جانش را از دست نداده است، تصریح کرد: با وجود اینکه بارندگی بسیار شدید بود و در مدت زمان کوتاهی ۱۶۰ میلی‌متر باران بارید منزلی به آن صورت تخریب نشد اما برخی منازلی که مشکل داشتند و به صورت خشتی ساخته شده بودند، دچار آسیب شد.

وی ادامه داد: پس از فروکش کردن سیلاب در جنوب سیستان و بلوچستان همه دستگاه‌های اجرایی، مجموعه‌های جهادی و هلال احمر پای کار آمدند و برای کم کردن مشکلات مردم، ترمیم پل‌ها و جاده‌ها شروع شده است، همه دستگاه‌ها با تمام توان و بدون هچ محدودیتی در تأمین بودجه به سیل زدگان در حال کمک‌رسانی هستند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پس از بارندگی‌های اخیر در هر منطقه‌ای که برای بازدید حاضر شدیم بازسازی راه‌ها و پل‌ها مطالبه عموم مردم جنوب سیستان و بلوچستان از راه و شهرسازی، گروه‌های جهادی و دیگر مسؤولان بود.

وی یادآور شد: آب رسانی و برق رسانی در بیشتر روستاهای درگیر سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان به سرعت انجام شد همچنین یک سری از راه‌ها نیز به صورت اضطراری باز شده و امکان رفت و آمد وجود دارد اما ترمیم پل‌ها و جاده‌های تخریب شده به صورت اصولی و اساسی در دستور کار قرار گرفته است.

کرمی بیان کرد: سیلاب اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان سبب شد برخی از افراد در فضای مجازی با سو استفاده سیل این منطقه را بسیار بحرانی به تصویر بکشند، عده‌ای برای مطرح کردن خود تصاویر کودکان غزه و پاکستانی را به جای کودکان این منطقه در سیل منتشر کردند این افراد دلسوز مردم نیستند چرا که اگر دلسوز بودند باید در این شرایط کنار مردم حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه اگر حل مشکلات زیرساختی در جنوب سیستان و بلوچستان به صورت اساسی انجام شود، بیشتر مشکلات این منطقه کاهش پیدا می‌کند، گفت: خانواده‌هایی که مشکل معیشتی دارند در حال شناسایی هستند تا کمک ویژه‌ای به آن‌ها از سوی کمیته امداد و دیگر ارگان‌ها شود، در زمینه سهمیه آرد مردم این منطقه نیز علاوه بر اینکه تا کنون مازاد بر سهیمه آرد دریافت کرده‌اند مقرر شده ۱۰ هزار کیسه دیگر برای خانوده‌های نیازمند تدارک دیده شود.

کرمی خاطرنشان کرد: اینکه پس از ایجاد مشکلی در هر نقطه از کشور مردم ایران برای کمک‌رسانی دست به دست هم می‌دهند، بسیار زیباست اما پس از سیلاب سیستان و بلوچستان یک قرارگاه در جنوب استان ایجاد شد تا همه گروه‌هایی که برای خدمات‌رسانی به این منطقه می‌آیند به این قرارگاه وصل شوند تا برای خدمات‌رسانی به نیازمندان و افراد حادثه دیده تمرکز مدیریتی داشته باشیم.

کد خبر 734086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.