خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از ممنوعیت خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی در استان اردبیل خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن قاسم‌پور ظهر امروز _دوشنبه هفدهم اسفند_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه هرساله در آستانه نوروز، برخی افراد سودجو با سو استفاده از عدم آگاهی هموطنان اقدام به عرضه و فروش برخی گونه‌های جانوری و گیاهی در معرض خطر انقراض می‌کنند در این راستا خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی ممنوع است‌

وی با اشاره به گونه‌های جانوری در خطر انقراض افزود: این جانوران عبارتند از سمندر لرستانی، لاله واژگون، مار آبی، لاک پشت و … است و اهالی محترم استان باید مطلع باشند که خرید و فروش گونه‌های جانوری و گیاهی وحشی ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: با توجه به اینکه هرکدام از این آبزیان نقشی مؤثر در حفظ زیستگاه طبیعی خود دارند و با صید آنها این نقش از بین رفته و موجب تخریب زیستگاه آنان می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین به دلیل اینکه احتمال خطر بروز بیماری‌های مشترک انسان و دام وجود دارد، از هم استانی‌های محترم درخواست می‌شود در راستای حفاظت از محیط زیست از خرید و فروش آبزیان و گونه‌های گیاهی وحشی خودداری کنند.

قاسم پور تصریح کرد: در صورت مشاهده تخلف، فرد متخلف با تشکیل پرونده به دستگاه قضائی معرفی خواهد شد و هم‌استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ موارد را اطلاع دهند.

کد خبر 734085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.