صلح و سازش اهالی روستای سرریز کردستان پس از ۵ سال

معاون حل اختلاف دادگستری استان کردستان گفت: با ورود صلح‌یاران شهرستان کامیاران، اختلاف و تنازع فی‌مابین اهالی روستای سرریز از توابع این شهرستان، پس از پنج سال به صلح و سازش منجر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، بهادر اسدی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۷ در روستای سرریز از توابع شهرستان کامیاران، فی‌مابین اهالی این روستا در خصوص استفاده از چشمه آب اختلافات فراوانی به‌وجود آمد و پرونده‌های متعدد حقوقی و کیفری در این خصوص در دادگستری کامیاران تشکیل شد.

وی افزود: صلح یاران فعال شهرستان پس از برگزاری چندین جلسه با طرفین این پرونده‌ها و مراجعات مکرر به روستای مذکور، توانستند در قالب پویش «به احترام حضرت علی (ع) می‌بخشم» پس از پنج سال میان اهالی این روستا صلح و آشتی برقرار کنند.

معاون حل اختلاف استان کردستان با اشاره به رفتارهای کدخدامنشی و اهتمام برای صلح و سازش در بین دعاوی مردمی، ادامه داد: همکاری و همیاری مردم در کاهش ورودی پرونده‌های قضائی و صلح و سازش ضروری است و باید فرهنگ اسلامی ایجاد مصالحه و سازش در بین مردم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

اسدی در خصوص ستاد ملی صبر نیز گفت: این ستاد در واقع از سه کلمه صلح و سازش، بخشایش و رضایت شکل گرفته و در استان کردستان نیز همگام با تمامی استان‌ها ستاد استانی به ریاست رئیس کل دادگستری استان و ستادهای شهرستانی به ریاست رؤسای دادگستری این شهرستان‌ها تشکیل شده است.

کد خبر 734070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.