دستگاه‌های اجرایی مناسب‌سازی را از اولویت‌های کاری خود بدانند

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید مناسب‌سازی در جامعه را از اولویت‌های کاری خود بدانند، گفت: ضرورت دارد که این موضوع ابتدا در مراکز درمانی و بیمارستانی و در مراحل بعد در مجموعه‌هایی همچون تامین اجتماعی، بنیاد شهید و بهزیستی مورد توجه باشد و پیگیری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی شامگاه چهارشنبه _شانزدهم اسفند_ در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان، موضوع مناسب‌سازی شهرها و شرایط زندگی راحت‌تر برای معلولان و جانبازان در استان را بسیار مهم و وظیفه تمام ادارات دانست و اظهار کرد: زیرساخت‌های استان برای استفاده جانبازان، معلولان و سالمندان طی یک مدت منطقی و معقول باید مناسب‌سازی شود و دستگاه‌های اجرایی باید این کار را از اولویت‌های کاری خود برای سال آینده بدانند.

وی افزود: همه افراد حق دارند که در محیط مناسب زندگی کنند و تردد داشته باشند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که این اقدامات طی یک مدت مشخص به نحوی انجام شود که نشانگرهای قطعی در فضای زندگی شهری و روستایی مردم بروز و جلوه‌گری داشته باشد.

صحرایی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید مناسب‌سازی در جامعه را از اولویت‌های کاری خود بدانند، خاطرنشان کرد: ضرورت دارد که این موضوع ابتدا در مراکز درمانی و بیمارستانی و در مراحل بعد در مجموعه‌هایی همچون تأمین اجتماعی، بنیاد شهید و بهزیستی مورد توجه باشد و پیگیری شود که در صورت احداث مجموعه یا ساختمان پزشکان به‌طور حتم مناسب‌سازی آن رعایت شده باشد.

وی با تاکید بر این برنامه‌ها در سال آینده باید محسوس باشد، اضافه کرد: باید تلاش شود که حداقل یکی از شعب بانک‌ها در هرکدام از شهرستان‌ها نیز دارای ظرفیت لازم آماده‌سازی برای معلولان و جانبازان باشند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: در شهر کرمانشاه مکان‌هایی همچون بلوار طاق بستان باید علاوه برای تردد معلولان و جانبازان برای تردد عابران پیاده نیز مناسب‌سازی شود.

صحرایی گفت: با توجه به اینکه حدود ۲۵ درصد جمعیت استان نیاز به مناسب‌سازی مسیرهای تردد در شهرها دارند، یعنی اهمیت موضوع بسیار بالا است و همه دستگاه‌ها در این زمینه وظیفه مهمی بر عهده دارند.

وی افزود: برای سال آینده نیز موضوع مناسب‌سازی را با یک برنامه مدون پیگیری خواهیم کرد تا استان کرمانشاه نسبت به هر زمان دیگر برای رفع نیازهای گروه‌های مختلف مناسب‌سازی شود.

کد خبر 733942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.