اسکان بیش از ۱۸۰۰ گردشگر در واحدهای اقامتی سمیرم در ایام نوروز

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمیرم گفت: ظرفیت اسکان بیش از ۱۸۰۰ نفر از گردشگران در واحدهای اقامتی شهرستان سمیرم در ایام نوروز ۱۴۰۳ فراهم است.

سعید سلیمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: در نوروز سال جاری همچون سال‌های گذشته، تمهیدات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در واحدهای رسمی از جمله مدارس اداره آموزش و پرورش و تأسیسات اقامتی و پذیرایی دارای مجوز بهره‌برداری اندیشیده شده است.

وی افزود: در راستای هماهنگی‌هایی که با مسئولان اداره آموزش و پرورش انجام شده است بیش از ۵۰ کلاس درس در قالب هفت مدرسه در مرکز شهرستان و ۲۵ کلاس درس در قالب پنج مدرسه در نقاط مختلف شهرستان از جمله نقاط پرتردد گردشگران در نظر گرفته شده است و تلاش کرده‌ایم که امکانات و خدمات مورد نیاز گردشگران را در این مدارس فراهم کنیم.

مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمیرم تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲۵ واحد اقامتی و پذیرایی دارای مجوز بهره‌برداری از اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان که توسط بخش خصوصی آماده شده و به بهره‌برداری رسیده است از جمله مجتمع گردشگری، هتل، مهمان‌پذیر، اقامتگاه بوم‌گردی، اردوگاه و محوطه طبیعت‌گردی و واحدهای خانه مسافر در تمام طول سال در نقاط مختلف شهرستان، آمادگی لازم برای ارائه خدمات پذیرش و اسکان و پذیرایی مسافران نوروزی را دارند.

سلیمانیان عنوان کرد: ظرفیت اسکان واحدهای رسمی بیش از ۱۸۰۰ گردشگر در هر شبانه‌روز است که در صورت نیاز هماهنگی‌های لازم برای پذیرش ظرفیت بیشتر در قالب اسکان در اماکن عمومی از جمله مهمانسراهای ادارات، حسینیه‌ها و سالن‌های ورزشی انجام می‌شود.

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز عنوان کرد: آموزش‌ها و نکات لازم به مدیران واحدهای اقامتی در خصوص رعایت قوانین و مقررات و حفظ شأن و حرمت ماه مبارک رمضان داده شده و از آن‌ها خواسته شده است استقبال گرم و صمیمانه‌ای از میهمانان به‌ویژه هنگام افطار داشته باشند.

مدیر اداره میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان سمیرم با اشاره به نحوه نظارت و بازرسی از تمام تأسیسات گردشگری و مدارس، تصریح کرد: یک تیم متشکل از کارشناسان ادارات تخصصی از بهمن کار نظارت و بازرسی را آغاز کرده است و این روند تا پایان تعطیلات و عید سعید فطر ادامه خواهد داشت، در این بازدیدها و نظارت‌ها تمام نکات لازم به مدیران واحدها ابلاغ و واحدهایی که ضوابط و مقررات را رعایت نکنند با آن‌ها برخورد می‌شود و اعمال قانون خواهند شد.

سلیمانیان با اشاره به نحوه معرفی و دسترسی گردشگران به واحدهای اقامتی در شهرستان تأکید کرد: گردشگران می‌توانند با مراجعه به ستادهای اسکان در مرکز شهرستان از جمله اداره آموزش و پرورش، همچنین از طریق توزیع کاتالوگ و بروشور در محل پایگاه اطلاع‌رسانی در ورودی شهر و جست‌وجو در فضای مجازی، محل اسکان مورد نیاز خود را انتخاب کنند.

وی گفت: به تمام میهمانان نوروزی که واحدهای اقامتی این شهرستان را برای استراحت و خواب انتخاب می‌کنند اطمینان می‌دهیم تمام واحدهای اقامتی آماده شده در قالب کلاس‌های درس در مدارس و واحدهای تأسیسات گردشگری در سطح بسیار مطلوب و با امکانات ویژه است و رضایتمندی بالایی در پی خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، شهرستان سمیرم در ۱۵۰ کیلومتری جنوب استان اصفهان و در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور قرار گرفته که با موقعیت خوب جغرافیایی، تنوع آب و هوایی و مناظر بکر طبیعی هر سال پذیرای خیل زیادی از گردشگران و مسافران در طول نوروز و ایام بهار و تابستان است و به سرزمین چشمه و مقصد طبیعت‌گردی معروف است.

کد خبر 733921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.