گردشگری؛ مهم‌ترین محورهای تعاملات حوزه فرهنگی و اقتصادی است

استاندار یزد گفت: گردشگری از مهم‌ترین محورهای تعاملات حوزه فرهنگی و اقتصادی است که مورد توجه ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران، قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، مهران فاطمی دقایقی قبل در نشست اجلاس اکو و کشورهای عضو مجمع همکاری‌های آسیایی که با حضور ۵۵ میهمان خارجی برگزار شد اظهار کرد: مایه مباهات است که شما سفیران محترم کشورهای عضو ACD در جمهوری اسلامی ایران را در استان یزد دیار خداپرستانِ با فرهنگ و پایتخت گردشگری کشورهای عضو ACD ملاقات می‌کنم.

وی ادامه داد: به یزد شهر گنبدها و مناره‌های سر به آسمان ساییده و بادگیرهای همیشه برافراشته، شهر انسان‌های خداجو که به حسینیه ایران شهره شده است خوش آمدید.

استاندار یزد تصریح کرد: شما در بازدیدهای خود از مسجد جامع یزد، حسینیه تاریخی امیرچقماق، باغ دولت آّباد و قنات زارچ، مشاهده کردید که تاریخ، اینجا ساکن نیست، جاری است؛ مقدم شما را به دیار تاریخ زنده و جاری جهان، گرامی می‌دارم.

فاطمی بیان کرد: در دولت جمهوری اسلامی ایران، اصل بر حفظ و گسترش حداکثری حُسن همجواری با همسایگان، تقویت مراودات راهبردی با کشورهای مشترک المنافع، و نیز همکاری فرهنگی، اقتصادی و علمی با کشورهای دنیاست.

وی ادامه داد: دولت ما بر این باور است که؛ در سایه چنین ارتباطات ارزنده‌ای است که ملّت‌ها هویت و ویژگی‌های انسانی خود را بروز می‌دهند.

استاندار یزد بیان کرد: گردشگری از مهم‌ترین محورهای تعاملات حوزه فرهنگی و اقتصادی است که مورد توجه ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران، قرار دارد. استاندار یزد بیان کرد: گردشگری از مهم‌ترین محورهای تعاملات حوزه فرهنگی و اقتصادی است که مورد توجه ویژه دولت جمهوری اسلامی ایران، قرار دارد.

فاطمی بیان کرد: انتخاب یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیا(ACD)، می‌تواند ضمن تقویت همبستگی بین ایران و سایر کشورهای عضو ACD، کشور ما را به اهداف مشخص شده در حوزه گردشگری نزدیک کند.

وی ادامه داد: در همین راستا، استان یزد به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در سال ۲۰۲۴، به منظور ایفای نقش خود در تعمیق همکاریهای کشور عضو در حوزه گردشگری، برنامه‌ها و رویدادهای مختلفی را پیش بینی و برنامه‌ریزی کرده است که به برخی از اهم آنها اشاره می‌نمایم.

فاطمی بیان کرد: میزبانی کنفرانس بین‌المللی گردشگری آسیا با حضور وزرای گردشگری کشورهای عضو ACD در محدوده زمانی ۳۰ آوریل و اول می ۲۰۲۴ به عنوان مهمترین رویداد مجمع گفتگوی همکاری آسیا در حوزه گردشگری، برگزاری همایش تور گردانان و فعالان گردشگری کشورهای عضو ACD در محدوده زمانی ۲۸ تا ۳۱ می ۲۰۲۴، آئین پاسداشت ثبت جهانی بافت تاریخی شهر میراث جهانی یزد در تاریخ ۲۴ ژوئن ۲۰۲۴، برگزاری همایش بین المللی مرمت آثار تاریخی و معماری با حضور رؤسای مهم‌ترین دانشگاه کشورهای عضو در محدوده زمانی ۲۸ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۴ از عمده‌ترین این رویدادهایی است که مفتخرم همین جا از شما عزیزان برای حضور در این رویدادها دعوت به عمل آورم ضمن اینکه دعوتنامه‌های رسمی از طریق مجاری دیپلماتیک ارسال خواهد گردید.

وی در پایان ضمن خوشامدگویی مجدد، بهترین و ماندگارترین خاطرات را برای مهمانان آرزو نموده و آمادگی خود را برای شنیدن نظرات ارزشمند و راهگشای مهمانان اعلام کرد.

کد خبر 733900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.