تعهد اشتغال خراسان جنوبی برای سال آینده، ۹ هزار و ۵۲۸ نفر است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: برای سال ۱۴۰۳، تعهد اشتعال استان ۹ هزار و ۵۲۸ نفر است که ۱۹ درصد آن باید در اشتغال فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، جواد اشرفی، امروز _چهارشنبه شانزدهم اسفند_ در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان، اظهار کرد: در این جلسه با همفکری دستگاه‌های اجرایی استان که متولیان اشتغال هستند و نیز بسیج سازندگی و بنیاد علوی که ستاد اجرایی را برعهده دارند سهم هر دستگاه از این میزان اشتغال مشخص شد که باید برای محقق شدن آن تلاش کنند.

وی با اشاره به پیشنهاد بسیج سازندگی مبنی بر راه اندازی دهکده اقتصاد مقاومتی در استان، اظهار کرد: دهکده اقتصاد مقاومتی همانند مراکز آموزشی است اما با رویکردی متفاوت که در این کارگروه مطرح و مصوب شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این طرح را بسیج سازندگی با سه دستگاه تخصصی جهاد کشاورزی، میراث و پارک علم و فناوری مورد ارزیابی قرار می‌دهد و در نهایت برای اینکه بدانیم چه زیرساخت‌هایی مدنظر است کارگروه زیربنایی باید آن را دنبال کند.

وی در خصوص اقدامات توسعه‌ای تجارت خارجی در استان، گفت: با هم‌افزایی دستگاه‌ها بالغ بر ۶۰۷ میلیون دلار صادرات کالا داشته‌ایم که از نظر ارزشی بیش از ۴۲ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

اشرفی در خصوص صادرات قطعی کالا از استان افزود: با توجه به تعهدی که تعیین شده صادرات قطعی کالا از استان بالغ بر ۱۲۰ میلیون دلار بوده که بیش از ۱۷۰ میلیون دلار محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی جزو گمرکات برتر از حیث انتخاب ترانزیت مقصد به کشور افغانستان است، بیان کرد: بیش از ۱۵ هزار کامیون فقط کالای ترانزیتی را به استان حمل کرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از فرصت‌های اقتصادی که در حوزه خراسان جنوبی رقم می‌خورد باید استفاده کرد، تصریح کرد: برای استفاده از ظرفیت حمل‌نقل و ترانزیت کریدور غرب به شرق که از بندرعباس به سمت ماهیرود می‌آید، مقرر شده اتاق بازرگانی، راهداری و میراث فرهنگی برای ایجاد مجتمع‌های خدمات رفاهی از منطقه دیگ رستم تا خوسف چند مکان مشخص کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شد هر جلسه‌ای با حضور فرماندار یک شهرستان و مدیران سه دستگاه صمت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی برگزار شود.

اشرفی ادامه داد: هدف این است که ایده‌های توسعه اقتصادی هر شهرستان را همراه با برنامه عملیاتی به کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ارائه دهند تا شاهد برنامه منسجمی در توسعه اقتصادی استان باشیم.

کد خبر 733864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.