کالاهای اساسی شب عید و ماه رمضان تامین شد

استاندار مرکزی گفت: کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان تامین است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه عصر امروز_ چهارشنبه شانزدهم اسفند_ در نشست اقدام مشترک تنظیم بازار استان مرکزی، اظهار کرد: ذخایر راهبُردی کالاهای اساسی کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی افزود: در حال حاضر وضعیت بازار کالاهای اساسی همچون برنج، روغن خوراکی، شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ خوب است و مایحتاج مردم برای شب عید و ایام ماه مبارک رمضان تأمین شده است و به مردم هم توصیه می‌شود تا خرید خود را مدیریت کنند و به آخر سال موکول نکنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: کالاهای اساسی مورد نیاز شب عید و ماه مبارک رمضان تأمین است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

مخلص الائمه اضافه کرد: در کنترل بازار آنچه که اهمیت دارد شامل قیمت، کیفیت و رفتار صنف و فروشندگان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود فعالان بازار به آرامش کسب و کار به ویژه در ماه رمضان و عید نوروز متعهد باشند و مسئولان تأمین اقلام پر مصرف را بیشتر مورد بررسی و رصد قرار دهند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی هم حداکثر کنترل برای تنظیم بازار را داشته باشند گفت: سامانه‌های متعددی برای شکایت و گزارش مردمی در بازار وجود دارد که باید فعال و پاسخگو باشند و رسانه‌ها راستی آزمایی کنند که این سامانه‌ها با نقص کارکرد مواجه نباشد.

مخلص‌الائمه افزود: باید با مدیریت لازم، مانع رویدادهای تلخ در بازار برای مردم شد و شرایط آخر سال با کنترل و نظارت مورد بازرسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قیمت مواد پروتئینی به ویژه قیمت گوشت مرغ در استان مرکزی در مقایسه با سایر استان‌های هم مرز، بالاتر است خاطر نشان کرد: نباید اجازه داد قیمت مواد پروتئینی بالاتر از استان‌های همجوار به مردم فروخته شود.

قیمت گوشت مرغ بالاتر از استان‌های همجوار

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی هم گفت: قیمت گوشت مرغ در این استان در یک ماه اخیر نسبت به استان‌های همجوار بالاتر است.

حسن میرزاخانی اظهار کرد: در صورتی که شرایط استان در قیمت‌گذاری گوشت مرغ به این شکل رقم زده شود ستاد تنظیم بازار استان، تصمیم می‌گیرد تا هم به نفع تولید کننده و هم مصرف کننده، اقدام کند.

وی افزود: مردم از مدیران انتظار دارند، وفور اقلام با قیمت مناسب در بازار صورت گیرد که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 733863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.