بالغ بر۲۲۱۰ میلیارد ریال در قالب طرح فجرانه پرداخت شده است

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: از ۱۷ بهمن ماه امسال تا ۱۴ اسفندماه جاری دولت در این استان بالغ بر دو هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال، مازاد بر یارانه در راستای طرح فجرانه پرداخت کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، محمدرضا گودرزی ظهر امروز _چهارشنبه شانزدهم اسفند_ در نشست خبری ستاد کالابرگ الکترونیک استان مرکزی با محوریت طرح فجرانه در اراک اظهار کرد: تاکنون ۸۵ درصد از مشمولان کالابرگ فجرانه استان مرکزی خرید خود را در مرحله نخست انجام داده‌اند.

وی آخرین مهلت خرید برای این مرحله تا ساعت ۲۴ امشب اعلام کرد و افزود: دولت برای حمایت از سفره مردم و جبران اختلاف قیمت رخ داده طرح کالابرگ فجرانه را در ۱۱ قلم کالای اساسی تعیین کرده که از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: از هفده بهمن امسال تا چهارده اسفند جاری دولت در این استان بالغ بر دو هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال، مازاد بر یارانه در راستای طرح فجرانه پرداخت کرده است.

گودرزی با بیان اینکه شهروندان هفت دهک اول یارانه‌بگیر مشمول طرح کالابرگ فجرانه هستند گفت: به ازای هر نفر، دو میلیون و ۲۰۰ هزار ریال برای حساب سرپرست خانوارها واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح فجرانه برای مدت سه ماه لحاظ شده و مرحله نخست آن از هفدهم بهمن امسال آغاز و تا ساعت ۲۴ امشب ادامه دارد.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: مرحله دوم این طرح از هجدهم اسفند امسال آغاز و تا شانزدهم فروردین‌ماه سال و مرحله سوم هم از هجدهم فروردین‌ماه تا شانزدهم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

گودرزی با بیان اینکه سه هزار و ۱۵۱ فروشگاه و واحد صنفی به این طرح متصل هستند گفت: مشمولان این طرح در صورتی که در مهلت تعیین شده خرید خود را انجام ندهند، شارژ آنها سوخت خواهد شد.

وی ادامه داد: شارژ مرحله دوم طرح فجرانه از هجدهم اسفند انجام می‌شود اما چند روز طول می‌کشد و مردم در روزهای نخست بهتر است مراجعه نکنند.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری مرکزی اظهار کرد: شهروندان برای اطلاع از وضعیت شارژ کارت‌های خود می‌توانند از طریق نصب اپلیکیشن شما و یا با کد دستوری #۱۴۶۳ *۵۰۰*، آگاه شوند.

گودرزی با بیان اینکه استفاده از این طرح به این معنا نیست که یارانه ماهانه افراد قطع نمی‌شود گفت: طرح فجرانه تنها با هدف کمک به سفره خانوارها اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم در بحث اقتصادی چند طرح مهم شامل دو طرح مهیا یا مدیریت هوشمند آرد و نان و کالابرگ الکترونیکی را آغاز کرده است.

کد خبر 733845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.