انفجار در کارگاه نقاشی چوب در قزوین ۲ مصدوم به‌جا گذاشت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات‌ایمنی شهرداری قزوین گفت: انفجار و حریق در کارگاه نقاشی چوب در محله غیاث‌آباد قزوین دو مصدوم بر جای گذاشت.

آتشپاد قدیر موسی‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: طی تماس شهروندان در ساعت ۱۱:٠۲ روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۴۰۲ مبنی بر انفجار وآتش سوزی در یک کارگاه نقاشی چوب واقع در محله غیاث آباد به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی قزوین اطلاع داده شد.

وی اضافه کرد: به همین خاطر ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله دو تیم از آتش‌نشانان خود از ایستگاههای ۲ شهیدبابایی و۷ شهید مفتح را به محل حادثه اعزام کرد و آتش‌نشانان با کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسیده و با استفاده از آب و کف آتش را خاموش کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین با بیان اینکه انفجار و حریق در این کارگاه نقاشی چوب دو مصدوم بر جای گذاشت، گفت: در این انفجار دونفر مصدوم شده بودند که توسط آتش نشانان تحویل عوامل اورژانس حاضر در محل جهت اعزام به مراکز درمانی داده شد.

موسی‌خانی ادامه داد: در این آتش‌سوزی مقداری از لوازم چوبی و ابزار ایشان خسارت دید. علت آتش سوزی در دست بررسی است ولی احتمالاً استفاده از مواد سریع‌الاشتعال مانند تینر و بنزین در فضای بسته زیر زمین و متصاعد شدن بخارات آن با جرقه‌ای موجب انفجار و آتش سوزی شده است.

وی یادآور شد: همشهریان عزیز توجه داشته باشند که استفاده از فضاهای کوچک و بسته بدون رعایت کردن اصول ایمنی برای کارگاه‌هایی از این قبیل بسیار خطرناک و حادثه‌ساز است.

کد خبر 733841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.