در آمد ماهیانه دو میلیارد تومانی زباله گردی در بیرجند

شهردار بیرجند گفت: ماهانه در آمد زباله گردی در بیرجند دو میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خراسان جنوبی، مهدی بهترین عصر امروز-چهارشنبه شانزدهم اسفند - در کارگروه مدیریت پسماند خراسان جنوبی اظهار کرد: سال ۱۳۹۹ طرح جامع مطالعات مدیریت پسماند شهر بیرجند در استان و کشور مصوب شد و با انجام این کار سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند تشکیل شد.

وی با اشاره به اینکه طرح تفکیک زباله از مبدا با تأخیر در شورای اسلامی شهر مصوب شد، افزود: با وجود اینکه دو بار این طرح در سامانه گذاشته شد، هیچیک از پیمانکاران ذی صلاح آمادگی خود را برای اجرای این طرح اعلام نکردند لذا در قالب انعقاد قرار داد با انجمن حمایت از زندانیان و با هدف ایجاد اشتغال برای خانواده زندانیان این طرح به زودی اجرایی شود.

شهردار بیرجند گفت: روزانه ۱۳۰ تا ۱۵۰ تن و در روزهای پایان سال تا ۱۷۰ تن زباله در شهر بیرجند تولید می‌شود و سایت پسماند شهرداری بیرجند به روز است.

وی خاطر نشان کرد: این ثروت شهر بیرجند با ماهی دو میلیارد تومان که گاهی تا چهار میلیارد تومان هم می‌رسد، به یغما می‌رود.

بهترین تصریح کرد: از دادستان مرکز استان درخواست داریم که دستور دهد تا از خروج خودروهای حامل زباله بدون مجوز سازمان مدیریت پسماند شهرداری جلوگیری شود.

وی متذکر شد: شناسه ۵۲۰ زباله گرد را در بیرجند ثبت کرده‌ایم و این در حالی است که زباله گردهای دیگر به شکل مویرگی زباله‌ها را در جلوی چشمان ما و پلیس از شهر بیرجند خارج می‌کنند.

محمود ظهوری رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند هم در این جلسه از انعقاد قرار داد اجرای طرح تفکیک زباله با انجمن حمایت از زندانیان استان خبر داد.

ظهوری در کارگروه مدیریت پسماند خراسان جوبی گفت: بر طبق تعریف مدیریت پسماند، در استان تنها سایت مدیریت پسماند در شهرداری بیرجند وجود دارد.

وی با بیان اینکه گشت‌های موتوری و خودرویی توسط این سارمان در ارتباط با زباله گردی راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در روزهای ۸،۹ و ۱۰ اسفند ماه اقدام به پاکسازی سطح شهر کرده‌ایم و با توجه به بارندگی روزهای اخیر در روزهای آینده هم این کار را انجام خواهیم داد.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری بیرجند تصریح کرد: علاوه بر پاکسازی سطح شهر در مناسبت‌های مختلف مانند روز هوای پاک، هر ماه اطراف سایت پسماند شهرداری بیرجند در شوشود هم پاکسازی می‌شود.



کد خبر 733835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.