توزیع ۴۰ هزار اصله نهال رایگان میان شهروندان اراکی در هفته درختکاری

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک گفت: در هفته درختکاری امسال، ۴۰ هزار اصله نهال رایگان میان شهروندان در ایستگاه‌های واقع شده در بوستان‌های امیرکیبر، ملت، غدیر، کلاله و آزادی، توزیع می‌شود.

علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: در هفته درختکاری امسال، شهرداری و اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی به صورت مشترک اقدام به برپایی و راه‌اندازی ایستگاه‌های توزیع رایگان نهال در پنج بوستان امیرکبیر، ملت، غدیر، کلاله و آزادی کرده‌اند.

وی افزود: از امروز سه‌شنبه شانزدهم اسفند سال جاری با مساعد شدن شرایط جوی، ایستگاه‌های مذکور فعال و به مدت یک هفته اقدام به توزیع نهال رایگان بین شهروندان می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک تصریح کرد: در هفته درختکاری امسال، ۴۰ هزار اصله نهال رایگان بین شهروندان در ایستگاه‌های واقع شده در بوستان‌های امیرکیبر، ملت، غدیر، کلاله و آزادی، توزیع می‌شود.

نجفی با اشاره به اینکه نهال‌های توزیعی در ایستگاه‌های مذکور از محل نهالستان شهرداری واقع در منطقه چقا تأمین می‌شوند، تاکید کرد: زبان گنجشک، سرو و توت از انواع نهال‌های مقام به شرایط آب و هوایی شهر اراک هستند که در ایستگاه‌ها توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، تلاش خواهد شد که که طی هفته درختکاری امسال، ۴۰ هزار اصله نهال بین شهروندان توزیع شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک گفت: از ۴۰ هزار اصله نهال تهیه و تأمین شده توسط شهرداری، بخشی از نهال‌های توزیعی در ایستگاه‌ها توسط اداره کل منابع طبیعی تأمین شده است.

نجفی گفت: ۳۰۰۰ عدد بروشور آموزشی نحوه کاشت و نگهداری درخت توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تهیه شده که همراه با توزیع نهال، به شهروندان داده می‌شود.

وی درباره ویژه برنامه شهرداری به مناسبت هفته درختکاری افزود: در هفته آینده برنامه درختکاری با حضور مسئولین و شهروندان در منطقه گردشگری نور الشهدا که زیرساخت‌های کاشت نیز فراهم شده، برگزار می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک اضافه کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک از ابتدا تا پایان اسفند ماه سال جاری، کاشت ۲۰ هزار اصله نهال در نوارهای جنگلی و بوستان‌های سطح شهر که بخشی از آن به صورت واکاری است، را در دستور کار دارد.

نجفی تصریح کرد: شهرداری در هفته درختکاری امسال با هدف توسعه فضای سبز و کاهش آلودگی هوا، با مجموعه‌های صنعتی، شهرک نمایشگاهی، دانشگاه صنعتی، دانشگاه علوم پزشکی برای توزیع نهال برای کاشت در محوطه مراکز مذکور، همکاری ویژه خواهد داشت.

کد خبر 733826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.