هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات تا پایان سال در کردستان ممنوع است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات تا پایان سال در استان کردستان ممنوع است و این موضوع توسط دستگاه‌های اجرایی باید رعایت شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، بختیار خلیقی، امروز _چهارشنبه شانزدهم اسفند_ در کارگروه تنظیم بازار استان کردستان اظهار کرد: با توجه به دستورالعملی که از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان ابلاغ شده است، هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات تا پایان سال ممنوع بوده و این موضوع باید توسط دستگاه‌های اجرایی استان رعایت شود.

وی افزود: هرگونه افزایش قیمت چه خدماتی و چه کالایی حتماً باید با حضور نماینده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان شکل بگیرد.

مدیرکل صمت کردستان ادامه داد: نظارت بر بازار نیز باید به صورت ویژه در این ایام که نزدیک به عید و ماه رمضان است در سطح شهرستان‌ها تشدید شود.

خلیقی تصریح کرد: در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۲۸ هزار مورد بازرسی از سطح بازارهای استان صورت گرفته که موجب تشکیل ۲ هزار و ۹۵۶ پرونده و ۳۶۰ میلیارد ریال محکومیت مالی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ نمایشگاه عرضه مستقیم کالا نیز در ۱۰ شهرستان استان، ویژه ایام عید و ماه مبارک رمضان برپا خواهد شد.

برپایی ۴ نمایشگاه صنایع‌دستی در کردستان

منصور مهرزاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: همه موزه‌ها و اماکن اقامتی و گردشگری استان برای ایام عید نوروز آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

وی افزود: نظارت‌ها بر اماکن اقامتی در این مدت تشدید شده و هرگونه افزایش نرخ در واحدهای اقامتی استان ممنوع است.

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان خاطرنشان کرد: چهار نمایشگاه صنایع‌دستی در شهرهای سنندج، سقز، بانه و مریوان در ایام نوروز برپا خواهد شد.

کد خبر 733824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.