پیش‌بینی بارش باران و برف و وقوع کولاک در تهران

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی، از پیش‌بینی بارش باران و برف و وقوع کولاک در تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد یزدی مهر امروز _چهارشنبه شانزدهم اسفند_ در جمع اصحاب رسانه با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی مبنی بر بارش باران و برف و مه در نیمه شمالی و غربی و وقوع کولاک در ارتفاعات اظهار کرد: با وجود سامانه مذکور، برای نواحی جنوبی، غربی و ارتفاعات نیز وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه مخاطرات مذکور برای پایان هفته از ظهر پنجشنبه تا جمعه شب پیش‌بینی شده است، افزود: با توجه به احتمال لغزندگی و کاهش دید، شهروندان برای تردد از مسیرهای کوهستانی احتیاط لازم را داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر ضرورت همراه داشتن تجهیزات زمستانی در محورهای کوهستانی گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی، امدادی و راهداری باید به مسیرهای کوهستانی توجه ویژه داشته باشند تا شاهد حوادث ناگوار برای مردم نباشیم.

وی با اشاره به احتمال آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها تصریح کرد: شهروندان در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها توقف نداشته باشند و دستگاه‌های مربوطه نسبت به لایروبی کانال‌ها و پاک‌سازی آب‌روها اطمینان حاصل کنند.

یزدی‌مهر با اشاره به احتمال وقوع باد شدید بر لزوم استحکام سازه‌های موقت نیز تاکید و اضافه کرد: مد نظر بودن احتیاط لازم در انجام فعالیت‌های عمرانی نیز از الزاماتی است که باید رعایت شود.

کد خبر 733815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.