غرس ۳۰ هزار نهال هم‌زمان با روز درختکاری در سنندج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج گفت: هم‌زمان با روز درختکاری بیش از ۳۰ هزار نهال در شهر سنندج غرس می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری سنندج، علی اصغری، امروز _چهارشنبه شانزدهم اسفند_ در حاشیه مراسم غرس نهال در سنندج، اظهار کرد: شهروندان شهر سنندج هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو می‌روند و در واقع با این کار نمادین در آستانه بهار سرزندگی را به شهر بازمی‌گردانند.

وی افزود: شهرداری سنندج در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و اجرای پویش کاشت یک میلیارد نهال نهایت تلاش خود را به کار گرفته است و با کاشت درخت در پارک‌های جنگلی حوزه شهر و واکاوی درختان در سطح معابر و پارک‌ها در این زمینه فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج با بیان اینکه امروز سلامت جامعه ما در گرو وجود این طلای سبز است، تصریح کرد: اهمیت کاشت درخت نه‌تنها در حفظ و سلامت طبیعت، بلکه در هویت شهر تأثیرگذار است، در این راستا تبدیل فرهنگ درختکاری به فرهنگ عمومی جامعه ضروری است و باید در این راستا تمام توان خود را به کار گیریم.

اصغری با بیان اینکه بحث درختکاری باید به یک فرهنگ تبدیل و در این مسیر بهترین مجری مردم هستند، گفت: در بحث ترویج فرهنگ درختکاری باید آموزش را از کودکان شروع کرد و در این راستا تولید محتواهای تأثیرگذار باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: روز درختکاری بهانه‌ای است برای اینکه به محیط زیست احترام بگذاریم و آن را احیا و با دقت بیشتری از آن نگهداری کنیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری سنندج، از برگزاری مراسم گرامیداشت روز درختکاری و برپایی مراسمی در محل پارک روجیار سنندج با میزبانی مجموعه شهرداری خبر داد و گفت: این مراسم با حضور مردم، مسئولان و جامعه دانشگاهی برگزار می‌شود.

کد خبر 733774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.