ساخت سازه‌های ناایمن امنیت یک محله را به خطر می‌اندازد

استاندار کرمانشاه با اشاره به موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرهای استان گفت: این موضوع بسیار حائز اهمیت است و نباید تنها یک مسئله اداری تلقی شود، چراکه مسئله امنیت جان و مال شهروندان در میان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی شامگاه سه شنبه پانزدهم اسفند _ در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ساخت سازه‌های ناایمن تهدیدی برای امنیت جانی و مالی شهروندان است؛ بنابراین باید اقدامی منسجم برای جلوگیری از ساخت این سازه‌ها انجام شود.

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده در این جلسه، افزود: بعضی از این موضوعات از جمله موضوع آب در بخش تأمین آب و نیز ساماندهی پساب حائز اهمیت است؛ بنابراین باید به صورت متمرکز، مفصل و ویژه در دستور کار قرار گیرد تا به یک برنامه مشخص اقدام برسیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به به‌روزرسانی و تجهیز دیزل ژنراتورها در سازمان‌ها و ادارات مختلف به منظور آمادگی برای تأمین برق تابستان سال آینده، ادامه داد: با هدف مقابله با تهدیدات احتمالی مقرر شد تمام اعضای ستاد و دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به تأمین یا رفع نقص دستگاه دیزل ژنراتور واحدهای تابع اقدام کنند.

صحرایی تصریح کرد: در کنار تأمین دستگاه‌های دیزل ژنراتور، بحث سلول‌های خورشیدی نیز دنبال می‌شود که در این راستا با در اختیار قرار دادن این سلول‌ها به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، علاوه بر تأمین بخشی از برق مصرفی استان باعث ایجاد درآمد برای این قشر می‌شود.

وی اضافه کرد: بر اساس برآوردهای دستگاه‌های ذی‌ربط تابستان سال آینده ۷۰ مگاوات برق استان توسط دیزل ژنراتور و ۲۵ مگاوات نیز توسط سلول‌های خورشیدی تأمین خواهد شد که کمکی به تأمین برق مصرفی کرمانشاه خواهد بود.

استاندار کرمانشاه با اشاره به موضوع ساخت‌وسازهای غیرمجاز در شهرهای استان کرمانشاه، ادامه داد: این موضوع بسیار حائز اهمیت است و نباید تنها یک مسئله اداری تلقی شود، چراکه مسئله امنیت جان و مال شهروندان در میان است.

صحرایی ادامه داد: وجود یک سازه ناایمن، یک محله را در معرض خطر قرار می‌دهد؛ بنابراین مجموعه‌های ذی‌ربط باید در کنار هم قرار گیرند و به یک نتیجه برای اقدام مشخص برسند.

وی تاکید کرد: جلسات این مباحث مهم و اولویت‌دار باید تا قبل از آغاز تعطیلات نوروزی تشکیل شود و به یک جمع‌بندی مشخص برای نظام اجرایی برسیم.

استاندار کرمانشاه وجود دو نقشه برای ساخت یک ساختمان را توهین به شهروندان دانست و عنوان کرد: اینکه یک نقشه ساختمانی ایمن طراحی و در اجرا نقشه دیگر با طراحی ناایمن ساخته می‌شود توهین به امنیت جانی و مالی مردم است و آسیب آن در آینده غیرقابل جبران خواهد بود.

صحرایی ادامه داد: انسداد چاهای غیرمجاز باید با جدیت دنبال شود، چراکه در آینده موجب نشست زمین و در نتیجه وارد شدن آسیب‌های جدی به روستاها می‌شود.

استاندار کرمانشاه از افزایش سه درصدی ضریب نفوذ بیمه منازل روستایی و شهری طی سال جاری خبر داد و گفت: ضریب نفوذ بیمه واحدهای مسکونی از ۲۰.۹۷ درصد در سال گذشته به ۲۳.۷۶ درصد در سال جاری رسیده است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه برنامه ریزی و هماهنگی لازم برای مدیریت حوادث و اتفاقات احتمالی انجام شد و دستگاه‌های عضو موظف به ایجاد آمادگی لازم شدند.

کد خبر 733676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.