مراسم تحویل سال در طاق‌بستان برگزار می‌شود

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: مراسم تحویل سال در مجموعه فرهنگی تاریخی طاق‌بستان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، کیومرث خانی لعل‌آبادی امروز _چهارشنبه شانزدهم اسفند _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه آئین بین‌المللی نوروز سال ۱۳۸۸ در فهرست میراث ناملموس یونسکو به ثبت جهانی رسید، برای حفظ این آئین و میراث کهن هرساله برنامه‌های مختلفی در کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: به این منظور وزارت میراث فرهنگی امسال هم برنامه ریزی انجام داده، از جمله اینکه مقرر شده برنامه تحویل سال در تعدادی از بناها و اماکن تاریخی کشور برگزار شود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه تصریح کرد: بنا داریم در استان کرمانشاه مراسم تحویل سال را با دعوت از مردم و گردشگران و برپایی یک سفره هفت‌سین در محل ورودی مجموعه فرهنگی تاریخی طاق‌بستان، برگزار کنیم.

خانی لعل‌آبادی تاکید کرد: در طول ایام نوروز برنامه‌های متنوع و جذابی را برای مسافران نوروزی و شهروندان کرمانشاه در بناهای تاریخی استان برگزار خواهیم کرد و نمایشگاه‌های صنایع‌دستی نیز در آن‌ها برپا می‌شود.

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز، گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در تمام اماکن تاریخی دارای ورودی استان، برنامه افطاری را برپا کنیم.

کد خبر 733671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.