بازگشایی بازارچه‌های موقت مرزی را در برنامه دارم

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی گفت: به مرز باید به عنوان یک فرصت نگاه کرد، در این راستا فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی سیف سقز، هنگه‌ژال و گله سوره بانه را با کمک استاندار کردستان در برنامه دارم.

محسن بیگلری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: از لحاظ مشارکت در انتخابات، استان کردستان در این دوره در رده ۳۰ کشور قرار گرفت، اما با توجه شرایطی که سال قبل در استان شاهد آن بودیم، شاید همه دشمنان انتظار مشارکت زیر ۱۰ درصد را داشتند که خلاف آن واقع شد و مشارکت مردم ما حدود ۳۱ درصد شد.

وی افزود: باید قدردان این مردم باشیم که بالای ۳۰ درصد مشارکت داشتند، چراکه شاهد سم‌پاشی‌های بسیاری از سوی دشمنان بودیم.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های سقز و بانه خاطرنشان کرد: نهایت تشکر را از مردم استان به‌ویژه مردم شهرستان‌های سقز و بانه دارم که بار دیگر به من اعتماد کردند و من نیز بر سر وعده‌ای که به این مردم داده‌ام هستم و شبانه‌روز تلاش خواهم کرد تا شاهد توسعه استان باشیم.

بیگلری اولویت نخست خود را مسائل معیشتی مردم اعلام کرد و ادامه داد: تلاش خواهیم کرد با ارائه طرح‌ها و لایحه‌هایی بتوانیم مقداری گرانی و تورم را مهار کنیم و از فشار اقتصادی که مردم متحمل می‌شوند، کم کنیم.

وی با تاکید بر فعال‌سازی پروژه‌های عمرانی که از گذشته آغاز شده و به پایان نرسیده است، گفت: فعال شدن پروژه راه‌آهن میاندوآب به سقز و در بحث راهسازی نیز پروژه راه سقز-بوکان، سقز-بانه سقز-دیوانداره و راه روستایی را دنبال می‌کنم.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های سقز و بانه با اشاره به اهمیت و نقش مرز در استان کردستان تصریح کرد: به مرز باید به عنوان یک فرصت نگاه کرد، در این راستا فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی سیف سقز، هنگه‌ژال و گله سوره بانه را نیز با کمک استاندار کردستان در برنامه دارم.

رایزنی لازم را با استاندار کردستان برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی انجام خواهم داد

بیگلری ادامه داد: هرچند بنده از خرداد بر سرکار می‌آیم، اما از همین امروز با استاندار کردستان رایزنی لازم را برای بازگشایی بازارچه‌های مرزی انجام خواهم داد تا در سریع‌ترین زمان ممکن بازگشایی شوند.

وی با بیان اینکه اشتغال جوانان را نیز با ایجاد پروژه‌های جدید در کارخانه‌ها، شهرک صنعتی سقز و منطقه ویژه اقتصادی بانه دنبال خواهم کرد، تاکید کرد: در بعد فرهنگی و هنری نیز همچون گذشته در خدمت هنرمندان و فرهنگیان خواهم بود و برای مدرسه‌سازی، توسعه مراکز بهداشت و درمان در روستاها، جلوگیری از مهاجرت مردم آن‌ها و ایجاد حاشیه‌نشینی در شهرها نیز برنامه خود را خواهم داشت.

نماینده منتخب مردم شهرستان‌های سقز و بانه گفت: در زمان نمایندگی من در سال ۱۳۹۶، حدود ۲۹۵ هکتار زمین در شهر سقز تغییر کاربری داده شد که با پیگیری لازم تلاش خواهم کرد مردم بتوانند جواز ساخت‌وساز مسکن را در این زمین‌ها بگیرند تا مشکل تأمین مسکن بخش زیادی از مردم این شهرستان حل شود.

بیگلری دیگر برنامه‌های خود را توسعه پروازهای فرودگاه سقز عنوان کرد و افزود: تلاش خواهم کرد تعداد پروازهای این فرودگاه را که در حال حاضر فقط یک پرواز در هفته است، افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: من پیش‌تر هشت سال نماینده مردم سقز و بانه بوده‌ام و چهار سال گذشته نیز که نماینده نبودم، بی‌خبر از اوضاع و احوال مردم نبوده‌ام، اولین کسی هستم از استان کردستان برای سه دوره به مجلس راه یافته است که امیدوارم بتوانم جواب این اعتماد دوباره مردم را بدهم.

کد خبر 733663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.