صدور پروانه چرای دام برای تمام مراتع شهرستان گلپایگان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان با بیان اینکه برای تمام مراتع شهرستان پروانه چرای دام صادر شده است، گفت: طی دو سال اخیر برای ۸۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان طرح مرتعداری تهیه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، محمداسماعیل توسلی امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در مراسم روز درختکاری در مجتمع پتروشیمی قائد بصیر گلپایگان با بیان اینکه ۱۵ تا ۲۲ اسفندماه هفته منابع طبیعی است، اظهار کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت سال ۱۴۰۱ توسط جهاد کشاورزی آغاز شده و توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان متولی طی چهار سال یک میلیارد اصله نهال در سراسر کشور کاشت می‌شود.وی با بیان اینکه گلپایگان از شهرهای ییلاقی استان اصفهان است، افزود: از ۱۹۶ هزار هکتار وسعت شهرستان ۱۵۶ هزار هکتار آن مراتع ییلاقی و قشلاقی است که قسمت عمده مراتع ییلاقی در منطقه پشت کوه است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان با بیان اینکه برای تمام مراتع شهرستان پروانه چرای دام صادر شده است، افزود: طی دو سال اخیر برای ۸۰ هزار هکتار از مراتع شهرستان طرح مرتعداری تهیه شده است و دامداران با مراجعه به دفترخانه می‌توانند طرح قرارداد مرتعداری تهیه کنند، اجرای این اقدام مهم موجب جلوگیری از تخلفات احتمالی در مراتع می‌شود.

توسلی ادامه داد: در راستای جلوگیری از تخلفات برای ۹۹ درصد مراتع سند مالکیت صادر شده است.

وی گفت: در سال جاری با هدف جلوگیری از سیلاب به منطقه گلشهر بند انحرافی حوزه آبخیزداری گلشهر احداث شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گلپایگان از اجرای طرح بیابان زدایی و جلوگیری از ورود ریزگردها در منطقه دشت شمال گلپایگان خبر داد و افزود: در فاز نخست ۱۰۰ هکتار دشت شمال درختکاری می‌شود.

توسلی از اجرای پروژه سیل بند و کنترل سیلاب در منطقه بالادست مسکن مهر خبر داد و افزود: در حال حاضر طرح مطالعاتی بند انحرافی آن تهیه شده است که امید می‌رود با تخصیص اعتبار اجرا شود.

کمبود فضای سبز در گلپایگان

محمدرضا عسگریان، فرماندار گلپایگان اظهار کرد: پتروشیمی قائد بصیر گلپایگان یکی از واحدهای تولیدی موفق کشور است که باید بیش از گذشته حمایت شود.

وی با تاکید بر رعایت ضوابط زیست محیطی در مجموعه پتروشیمی قائد بصیر، افزود: ساکنان اطراف آن نسبت به آلایندگی آن دغدغه دارند.

فرماندار گلپایگان با تاکید بر حفظ منابع طبیعی موجود، افزود: با توجه به کمبود فضای سبز شهرستان باید فضای سبز شهرستان توسعه یابد، امید می‌رود با اجرای طرح درختکاری دشت شمال فضای سبز توسعه خواهد داشت‌.

اجرای پروژه تصفیه آب پترپشیمی قائد بصیر

سیدسعید یاری، رئیس مجتمع پتروشیمی قائد بصیر گلپایگان اظهار کرد: فرهنگ کاشت سنت حسنه درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی را باید به نسل آینده منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون قسمت عمده‌ای از پروژه تصفیه پساب آب شرکت پتروشیمی قائد بصیر با هدف آبیاری فضای سبز مجتمع به بهره‌برداری رسیده است، افزود: با اجرای این پروژه مصرف آب نسبت به سال‌های قبل ۴۰ درصد کاهش داشته است.

رئیس مجتمع پتروشیمی قائد بصیر گلپایگان با بیان اینکه ۱۹ هزار هکتار فضای سبز داریم، افزود: امسال در هفته درختکاری هزار نهال در مجتمع پتروشیمی کاشت می‌شود، با توجه به محدودیت منابع آبی در حفظ درختان موجود تلاش داریم.

کد خبر 733605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.