برخورد قاطع پلیس با عرضه‌کنندگان تعرفه‌های دست‌ساز

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به آمادگی این فرماندهی برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال از برخورد قاطع با افرادی که اقدام به ساخت، توزیع و فروش مواد محترقه دست‌ساز می‌کنند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، جهانگیر کریمی اظهار کرد: طی این مدت مأموران فراجا چند مأموریت بزرگ از جمله تأمین امنیت راهپیمایی ۲۲ بهمن، جشن‌های نیمه شعبان و انتخابات را برعهده داشتند که جا دارد به تمام این عزیزان خسته نباشید و خدا قوت بگوییم.

وی ضمن قدردانی از حضور حماسی مردم در انتخابات ۱۱ اسفند افزود: درست است که نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی شبانه روز برای برقراری امنیت و آرامش در جای جای میهن عزیزمان تلاش می‌کنند، اما امنیت در کشور ما، مردم‌پایه است و اگر امروز شاهد آرامش و امنیت پایدار در همه سطوح هستیم به خاطر حضور مردم در صحنه‌های مختلف است و افتخار می‌کنیم که خدمتگزار این مردم شریف و همیشه در صحنه هستیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه کار پلیس تعطیل‌بردار نیست و مدام در حال تدارک برای اجرای مأموریت‌های جدید است، گفت: مأموران پلیس بلافاصله پس از پایان مأموریت تأمین امنیت انتخابات در حال تدارک برای اجرای مأموریت بزرگ طرح نوروزی هستند که روزهای پایانی امسال با ماه مبارک رمضان همراه شده و پلیس با شعار «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت» به استقبال این مأموریت می‌رود و تا پایان نوروز در کنار مردم خواهد بود.

کریمی از آمادگی پلیس اصفهان برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: فرماندهی انتظامی استان از یک ماه قبل طرح‌ها و برنامه‌های خود برای مقابله با توزیع‌کنندگان، فروشندگان و سازندگان مواد محترقه را در دستور کار خود قرار و برخوردهای قاطعی را با کسانی که قصد دارند تا با استفاده از این فرصت امنیت و آرامش جامعه را بهم بزنند انجام داده است.

وی با توصیه به خانواده‌ها در خصوص مدیریت هیجانات فرزندانشان و برپایی جشن‌ها و دورهمی‌های آرام و بی‌خطر در سایه نظارت آن‌ها گفت: شهروندان گزارش عینی خود از محل‌های تهیه، ساخت و توزیع مواد محترقه را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند چراکه اگر در این حوزه دیر وارد عمل شویم با حوادث جبران‌ناپذیری روبه‌رو خواهیم شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس اصفهان به حوادث سال‌های گذشته در شب چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و اظهار داشت: در سال‌های قبل با موارد متعددی از تخریب ساختمان منازل بر اثر انفجار ترقه‌های در حال ساخت، قطع عضو و نابینایی و حتی مرگ نوجوانانی که از ترقه‌های دست‌ساز استفاده کرده بودند مواجه بودیم.

کریمی نگهداری و حمل ترقه‌های دست‌ساز را بسیار خطرناک اعلام کرد و گفت: در سال‌های قبل دو نوجوان بدون اطلاع والدین خود ترقه‌های دست‌ساز را تهیه و آن‌ها را زیر تخت خود نگهداری کرده بودند که براثر گرمای اتاق این ترقه‌ها منفجر و باعث تخریب منازل آنها شده بود، دو جوان موتورسوار نیز که در حال حمل یک پلاستیک پر از ترقه بودند بر اثر انفجار ترقه‌ها جان خود را از دست دادند و این موارد تلنگری هستند تا خانواده‌ها بیشتر مراقب فرزندان خود در این ایام که به چهارشنبه آخر سال نزدیک می‌شویم باشند.

وی با بیان اینکه حوادث چهارشنبه آخر سال طی سال‌ها اخیر با شیب نزولی همراه بوده است، گفت: مسئولان مدارس در این خصوص با دانش‌آموزان صحبت کنند، اورژانس، آتش نشانی و مسئولان بیمارستان‌های سوانح و سوختگی با همکاری رسانه‌ها آگاه‌سازی کنند و خانواده‌ها بیشتر مراقب فرزندان خود باشند، همه باید دست به دست هم دهیم تا چهارشنبه آخر سال را با کمترین حادثه پشت سر گذاشته شود و با شادی و نشاط به استقبال بهار طبیعت برویم.

کد خبر 733597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.