مجلس شورای اسلامی با وضع قوانین مناسب از قاچاق پوشاک جلوگیری کند

دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی گفت: مجلس شورای اسلامی باید با قوانین مناسب و در راستای سیاست‌های شورای فرهنگی از قاچاق پوشاک جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه صبح امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در آئین افتتاح نخستین مرکز تخصصی طراحی، تولید و عرضه البسه اسلامی ایرانی (شمیم یاس) در اراک اظهار کرد: تولید کننده لباس باید مورد حمایت قرار گیرد، چراکه لباس یکی از نیازهای اصلی است.

وی افزود: هم اینک سند پوشاک و البسه ایرانی با همکاری شورای فرهنگی کل کشور تدوین شده و آماده ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه تاکنون سند لباس و پوشاک ایرانی در کشور وجود نداشته است، تصریح کرد: این سند با همکاری شورای فرهنگی کشور نوشته و آماده عرضه به شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

حجت‌الاسلام خسروپناه اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی باید با قوانین مناسب در راستای سیاسیت‌های شورای فرهنگی، از قاچاق پوشاک جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: در سال آینده سند پوشاک و البسه ایرانی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسد و سیاست گذاری البسه ایرانی اسلامی مصوب می‌شود.

دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه دغدغه‌های فراوانی دارد که همه باید برای رفع آن تلاش کنند، چراکه کشور به شدت نیاز به حکمرانی لباس ایرانی - اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام خسروپناه اضافه کرد: راه‌اندازی مرکز تخصصی طراحی، تولید و عرضه پوشاک ایرانی - اسلامی یکی از آرزوهای دیرینه است که سال‌های متمادی جزو دغدغه مؤمنان بوده است و این مرکز برای نخستین بار در اراک با عنوان شمیم یاس دایر شده که جای قدردانی دارد.

وی گفت: تجربه بیش از ۱۵ سال در این مرکز عرضه شده که نیاز اجتماعی کشور را تأمین کند این مرکز علاوه بر تأمین نیاز کشور در ایجاد اشتغال هم نقش بسزایی دارد.

دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مرکز تخصصی شمیم یاس با ذهن خلاق طراح آن از ایده طراحی خوبی برخوردار است، اظهار کرد: باید در این مرکز لباس‌های مشخص کارمندان با طراحی ایرانی اسلامی باید تولید شود.

حجت‌الاسلام خسروپناه افزود: حمایت استان از این مرکز می‌تواند اشتغال‌زایی را در این مجموعه به میزان بالایی افزایش دهد؛ بنابراین مسئولان استان مرکزی حمایت از مرکز تخصصی طراحی، تولید و عرضه لباس ایرانی اسلامی را استمرار دهند تا هزینه‌ها کاهش یابد و جنس با کیفیت با قیمت مناسب به مردم ارائه شود.

وی تصریح کرد: مسئولان این مرکز باید جنس خوب با قیمت مناسب را به مردم عرضه کنند و کیفیت لباس تولیدی را افزایش دهند و در طراحی‌ها باید روز به روز نوآوری شود، چراکه نسل جدید نیازمند طراحی نو است، یکی از سیاسیت‌های این مرکز باید نوآوری باشد.

دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی گفت: اسلام به زیبایی اعتقاد دارد؛ بنابراین باید ایده‌های جدید برای طراحی‌های در نظر گرفته شود و در این زمینه از هوش مصنوعی بهره‌گیری شود تا یک مرکز طراحی، تولید و عرضه البسه ایرانی و اسلامی در سطح بین‌المللی در اراک شکل گیرد تا کشورهایی که به زیست اسلامی معتقد هستند از تولیدات این مرکز استفاده کنند.

کد خبر 733505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.