تاکیدات رهبر انقلاب بر کتاب‌خوانی مسیر روشنی را ترسیم کرده است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: تأکیدات پیوسته رهبر انقلاب بر کتاب‌خوانی و تشبیه فرهنگ به «فضایی که در آن تنفس می‌کنیم» مسیری روشن را فراروی همه ترسیم کرده است که با همت جهادی متولیان فرهنگی روز به روز شاهد رشد آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی به بیست‌ویکمین دوره جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس اظهار کرد: کتاب یکی از زیباترین و مهم‌ترین جلوه‌های فرهنگ بشری و وسیله انتقال علوم و معارف به جامعه انسانی است. شکوه این ارزش در تابش آیات نورانی قرآن کریم متجلی شده است که خداوند متعال به قلم و حرمتش سوگند یاد کرده و معجزه جاوید آخرین سفیر سعادت بشری را کتاب قرار داده است.

وی در این پیام افزود: تأکیدات پیوسته مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر کتاب‌خوانی و تشبیه فرهنگ به «فضایی که در آن تنفس می‌کنیم» مسیری روشن را فراروی همه ترسیم کرده که امید است با تلاش و همت جهادی و همیاری همه متولیان فرهنگی، روزبه‌روز شاهد رشد و فراگیری فضیلت نوشتن و کتاب‌خوانی به عنوان یک فرهنگ ماندگار و میراث ملی باشیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی جهان سلطه و زیاده‌خواه، با استفاده از رسانه‌های نوین به جنگ تمام‌عیار ترکیبی و شناختی با جبهه مقاومت به ویژه با ملت خداجوی ایران برخاسته است.

سرلشکر باقری تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تخصصی و علمی صاحبان اندیشه و ذوق و قلم، بر ایشان فرض است با تلاش مضاعف در راستای تبیین، تفسیر و توصیف هوشمندانه و خردورزانه فرهنگ و ارزش‌های والای دفاع مقدس و مقاومت برای جامعه تشنه حقیقت، به صیانت و پاسداری از آن گنجینه تمام‌ناشدنی بپردازند تا از گزند آفات دروغ و تحریف مصون بماند.

وی در پایان این پیام ابراز امیدواری کرد، خداوند حکیم به آحاد نویسندگان، پژوهشگران، شاعران و ناشران فرهیخته و متعهد و دست‌اندرکاران بیست‌ویکمین دوره جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس، توفیق استمرار مکتب و راه نورانی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت تحت عنایات حضرت ولی‌عصر (عج) و رهنمودهای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، را عنایت فرماید.

منبع: ایرنا
کد خبر 733491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.