اجرای سیستم پارکینگ هوشمند در دبی برای کاهش تراکم ترافیک

دبی در حال اجرای طرح ادغام سیستم پارک خودروی هوشمند بدون مانع با سیستم عوارض ترافیکی شهر در یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت سالیک که طراحی، ساخت، راه‌اندازی و نگهداری دروازه‌های عوارضی در دبی را بر عهده دارد، اعلام کرده است که طی پروژه‌ای جدید، فناوری اخذ عوارض مورد استفاده خود را به سیستم پارک هوشمند خودرو تعمیم خواهد داد. این پروژه شامل ادغام سیستم پارکینگ هوشمند بدون مانع شهر با سیستم عوارض ترافیکی سالیک است تا امکان جمع‌آوری خودکار هزینه پارکینگ را بدون نیاز به دریافت کارت پارکینگ در مرکز خرید شهر، دبی‌مال، فراهم کند؛ این مرکز بیش از ۱۳ هزار جای پارک دارد.

اجرای سیستم پارکینگ هوشمند در دبی برای کاهش تراکم ترافیک

سیستم مدیریت پارکینگ

سیستم جدید این قابلیت را دارد که با استفاده از فناوری تشخیص خودکار شماره پلاک، به‌صورت سیستمی به پردازش هزینه پارک رانندگانی بپردازد که خودروی خود را در پارکینگ دبی‌مال پارک می‌کنند. با توجه به اینکه اکثر رانندگان در دبی از قبل دارای حساب سالیک هستند، هزینه‌های پارکینگ به‌طور خودکار از حساب پیش‌پرداخت آن‌ها کسر خواهد شد و تجربه پارکینگ بدون دردسر و کارت پارک را در دبی‌مال امکان‌پذیر خواهد کرد. این سیستم بدون مانع همچنین به رانندگان اجازه ورود و خروج راحت در پارکینگ را می‌دهد و از مشکلات ترافیکی جلوگیری می‌کند.

پروژه حاضر توانایی هم‌افزایی تیم راه‌حل‌های شهری دبی را افزایش می‌دهد. دبی در این طرح از قابلیت‌های ایالات متحده و سنگاپور بهره برده است تا راه‌حلی مناسب با مزایای زمان و هزینه ارائه دهد. مدیریت و کنترل متمرکز عملیات پارک خودرو به‌کمک یک پلت‌فرم هوشمند همچنین به سالیک این امکان را می‌دهد تا استقرار نیروی انسانی خود را بهینه کند و با یک ماژول مدیریت دارایی برای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه از توقف‌های پرهزینه جلوگیری کند.

دبی این پروژه را در همکاری با ارائه‌دهنده راه‌حل‌های حمل‌ونقل ایالات متحده، TransCore اجرا کرده است که از سال ۲۰۰۶ به‌عنوان یک شریک فناوری برای سالیک عمل می‌کند و سیستم‌های عوارض جاده باز و دفتر پشتیبان را طراحی و ایجاد کرده است. در حال حاضر نیز خدمات آن شامل عملیات خدمات مشتری، جمع‌آوری درآمد و پردازش تخلفات ترافیکی می‌شود.

کد خبر 733427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.