بهبود زیست در اصفهان با شعار «جای خالی را با درخت پر کنید»

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: سال جاری با شعار «جای خالی را با درخت پرکنید» تصمیم گرفته شد در جاهایی که آب و زمین مناسب موجود است، برای بهبود زیست شهر درختان جدید کاشته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید عرفان‌منش امروز _سه‌شنبه پانزدهم اسفند_ در سی‌امین برنامه به احترام مردم اصفهان و آئین روز درختکاری با محوریت آغاز کاشت ۱۱۰ هزار درخت جدید در عرصه‌های شهری اظهار کرد: باغبانان سربازان گمنام مدیریت شهری هستند، اگر اصفهان به دلیل شرایط آلودگی هوا، شهری قابل زیست شده است، با تلاش تمام دست‌اندرکاران در این بخش است، بهترین فرصت است که از آن‌ها قدردانی کنم.

وی افزود: حال خوب را به مردم هدیه دادن، وظیفه ما است یادآور شد: فضای سبز شهری یکی از مصادیق آن است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: در چند سال گذشته با خشکسالی و تهاجم آلودگی‌های زیست محیطی روبه‌رو هستیم، در این راستا وظیفه داریم هر چه بیشتر فضای زیست مناسب‌تری برای شهروندان تأمین کنیم.

عرفان‌منش گفت: یکی از راهکارهایی که در دنیا و کلان‌شهرها در این راستا ثابت شده است، ایجاد فضای سبز است.

وی با بیان اینکه در طرح تفصیلی زمین‌هایی را برای کاربری فضای سبز تعیین کردند که مدیریت شهر برای آزادسازی و تملک آن‌ها رنج بسیاری می‌برند تا فضای سبز احداث شود، افزود: سال جاری با شعار «جای خالی را با درخت پرکنید» تصمیم گرفته شد در جاهایی که آب و زمین مناسب موجود است، برای بهبود زیست شهر درختان جدید کاشته شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان یادآور شد: امسال قدر و ارزش زمین را دانستن جز اولویت‌های ما است و در این راستا با شعار جای خالی را با درخت پر کنید، روز درختکاری سال جاری را طراحی کردیم.

عرفان‌منش گفت: زمین تأمین کردن برای ایجاد فضای سبز بسیار دشوار است، با توجه به اینکه در بعضی فضاها خاک مناسب، آب در دسترس است، مقرر شده تا کاشت درخت در این فضاها انجام شود.

وی ادامه داد: امروز به یاد شهدا، ۱۱۰ هزار درخت در فضاهایی که امکان دارد، درخت کاشته می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اضافه شدن سه عرصه فضای سبز در شهر اصفهان افزود: کلنگ‌زنی باغ مشاهیر در منطقه ۵، ایجاد باغ گله در منطقه ۸، کلنگ‌زنی پارک سودان در منطقه ۱۴، این سه عرصه فضای سبز است.

وی گفت: ۱۷۰ هکتار فضای سبز جنگلی در شمال غرب اصفهان و در مجاورت پالایشگاه نیز در حال احداث است.

کد خبر 733423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.