مروری بر آنچه درباره کنسرت علیرضا قربانی گذشت

اجرای صحنه‌ای موسیقی علیرضا قربانی در اصفهان با فراز و فرودهایی همراه شد؛ آن‌طور که روابط‌عمومی وزارت ارشاد اعلام کرده قرار است این کنسرت امشب اجرا شود، اما مسئولان در اصفهان هنوز واکنشی نشان نداده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شب گذشته قرار بود اجرای صحنه‌ای موسیقی علیرضا قربانی در دو سانس در اصفهان برگزار شود، اما علیرضا قاسمی، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار اصفهان اعلام کرد به دلیل نگرفتن مجوز نهایی از سوی برگزار کننده، این کنسرت اجرا نخواهد شد و فروش بلیت بدون اخذ مجوز نهایی غیرقانونی بوده است.

ساعاتی بعد از این موضوع، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صفحه شخصی‌اش اعلام کرد: امشب این برنامه به خاطر ناهماهنگی‌ها برگزار نشد و در تلاش هستیم برای جبران یک شب به اجرای آقای قربانی اضافه شود.

مروری بر آنچه درباره کنسرت علیرضا قربانی گذشت

هر چند تاکنون مسئولان اصفهان نسبت به این موضوع واکنش نشان نداده‌اند، اما پیگیری‌های خبرنگار ایمنا حاکی از آن است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولیت برگزاری کنسرت را از امشب، پانزدهم اسفند پذیرفته است.

محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌تر در گفت‌وگویی اعلام کرده بود: در استان‌ها، در حوزه موسیقی یا سایر برنامه‌های فرهنگی و هنری، شورای تأمین استان تصمیم می‌گیرد، که در آن نهادهای مختلفی از جمله نیروی انتظامی عضو هستند و شورای تأمین استان، باید اعلام کند که آیا می‌تواند امکانات امنیت اجرای کنسرت یا نمایشی را مهیا کند یا خیر؟

وی افزود: گاهی بداخلاقی‌هایی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری از جمله برگزاری کنسرت‌های موسیقی رخ می‌دهد؛ بعضی کنسرت‌های موسیقی ابتدا بدون دریافت مجوزهای لازم اقدام به تبلیغ می‌کنند و سپس شورای تأمین را در مقابل عمل انجام شده قرار می‌دهند که به‌طور طبیعی شورای فرهنگ عمومی یک استان هم ممکن است زیر بار این فشارها نرود.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: اینکه گروه موسیقی بدون مجوزهای لازم، در سایت بلیت‌فروشی یا در فضای مجازی تبلیغاتی را انجام داده است، تعهدی را برای شورای تأمین استان‌ها ایجاد نمی‌کند، در مواردی که موضوع لغو بعضی از کنسرت‌های موسیقی را در استان‌ها پیگیری کردم، مسئولان استان اعلام کردند که این گروه‌ها مجوز نداشتند و کارشان را با تبلیغات شروع کرده بودند و بعد که مجوز داده نشد، حاشیه ایجاد شد، در استان‌ها ما مجوز را تا زمانی که شورای تأمین تأیید نکند، صادر نمی‌کنیم.

کد خبر 733422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.