برگزاری ۳۴۰ برنامه و ۱۰۲۲ جشن در منطقه ۴ اصفهان

رئیس اداره فرهنگی منطقه ۴ شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴۰ عنوان برنامه و ۱۰۲۲ جشن به‌مناسبت‌های ملی و مذهبی در این منطقه برگزار شده است.

حسن همتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برنامه‌های این منطقه در چند دسته از جمله مناسبت‌های ملی، مناسبت‌های مذهبی، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها، برنامه‌های شاد، کارگاه‌های آموزشی و تولیدات رسانه‌ای و مکتوب تقسیم‌بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه در بخش مناسبت‌های ملی برنامه شاخصی در نوروز سال جاری با عنوان «هم‌بازی» در باغ غدیر اجرا شد، افزود: برنامه «هفته فرهنگی اصفهان» و «هفته فرهنگی کردآباد» نیز از دیگر برنامه‌های این منطقه در بخش مناسبت‌های ملی است.

رئیس اداره فرهنگی منطقه ۴ شهرداری اصفهان تاکید کرد: برنامه «دهه ولایت» عید غدیر در باغ غدیر یکی از برنامه‌های این منطقه در بخش مناسبت‌های مذهبی است، همچنین برنامه «دهه کرامت» در بخش مناسبت‌های مذهبی به مناسبت میلاد امام رضا (ع) با هدف افزایش شادی و نشاط اجتماعی برگزار شد.

همتیان گفت: برگزاری برنامه «باغ و بازی» و برنامه‌های تفریحی تابستان نیز از دیگر اقدامات این منطقه در راستای افزایش نشاط اجتماعی است.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی این منطقه به دو بخش تقسیم می‌شود، ادامه داد: بعضی کارگاه‌ها در باغ غدیر اجرا می‌شود و بعضی دیگر نیز در کانون‌های فرهنگی مساجد برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگی منطقه ۴ شهرداری اصفهان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد بر اساس تقاضای اعضای کانون‌ها برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری کانون فرزندپروری بیشترین مطالبه اعضای کانون‌های فرهنگی است.

همتیان گفت: در کارگاه باغ غدیر، مجموعه کارگاه‌های مهارت «خودآگاهی» برگزار می‌شود، همچنین در حال حاضر این مهارت‌ها در قالب چهار کارگاه برگزار شده است.

برگزاری ۳۴۰ برنامه و ۱۰۲۲ جشن در منطقه ۴ اصفهان

وی افزود: چهار جلسه از کارگاه «سفر به زیست‌بوم نوجوانی» با احمد عابدی برگزار شده است و دو جلسه دیگر آن سال آینده برگزار خواهد شد، همچنین این کارگاه بر مبنای ارتباط مؤثر خانواده‌ها با نوجوان برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه تولیدات رسانه‌ای یکی دیگر از فعالیت‌های این منطقه در زمینه تولیدات است، تاکید کرد: تولیدات مکتوب و تمام پیام‌های کانال مجازی «فرهنگ منطقه ۴» در ایتا نیز از دیگر اقدامات تولیدات رسانه‌ای است.

همتیان با بیان اینکه تولیدات مکتوب در این بخش شامل مجموعه کتاب‌های تاریخ شفاهی محله‌های منطقه است، گفت: نخستین کتاب در این بخش با عنوان «تاریخ شفاهی محله کردآباد» در دهه فجر در هفته فرهنگی کردآباد رونمایی شد.

وی با بیان اینکه ۱۶ کتاب دیگر مختص دیگر محله‌های این منطقه است که در طول سال آینده رونمایی می‌شود، ادامه داد: حدود دو سال است که این موضوع به‌صورت جدی پیگیری می‌شود و در مرحله ویراستاری قرار دارد.

رئیس اداره فرهنگی منطقه ۴ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه کتاب شناسنامه شهدای اهالی منطقه نیز در حال نوشتن است، خاطرنشان کرد: نسخه شهدای کردآباد این کتاب منتشر شده است.

همتیان گفت: از چند کتاب کودک و کتاب‌های دیگر با عنوان شهدای منطقه از جمله شهید کردآبادی، شهید جعفرزاده و شهید ردانی‌پور رونمایی شد.

وی با بیان اینکه ۳۴۰ عنوان برنامه در حال حاضر در این منطقه برگزار شده است، افزود: ۱۰۲۲ جشن نیز در سطح منطقه اجرا شده است.

کد خبر 733413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.