حمایت از هنرمندان بومی در اولویت شهرداری منطقه ۶ تبریز است

شهردار منطقه شش تبریز گفت: حمایت از هنرمندان و فرهیختگان بومی در اولویت کاری فعالیت‌های فرهنگی این منطقه قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، رضا جان‌فشان نوبری شامگاه _دوشنبه چهاردهم اسفند_ در آئین اختتامیه جشنواره تئاتر خیابانی «بهار در زمستان» با اشاره به برگزاری جشنواره‌های متعدد فرهنگی توسط این منطقه اظهار کرد: ما همواره در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی، نگاه ویژه ای به اقدامات فرهنگی داریم که خوشبختانه در سال جاری برنامه‌های متنوعی در این زمینه اجرا کردیم.

وی افزود: این منطقه همواره به دنبال حمایت از هنرمندان و فرهیختگان بومی استان بوده است و تکریم و ارج نهادن به جایگاه و شأن هنرمندان را از اولویت‌های کاری خود می‌داند.

شهردار منطقه شش تبریز با اشاره به افزایش دو برابری بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۳ تصریح کرد: سال آینده در کنار اجرای چشمگیر اقدامات عمرانی، برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و ورزشی را در دستور کار خود قرار دادیم.

جان‌فشان نوبری اضافه کرد: حمایت از گروه‌های فرهنگی و هنری کلان‌شهر تبریز از جمله برنامه‌های این منطقه در سال آینده است.

در ادامه این آئین، بهمن تقی‌پور، دبیر جشنواره تئاتر خیابانی «بهار در زمستان» با بیان اینکه در مرحله نخست این جشنواره ۲۲ اثر به دبیرخانه ارسال شده بود، تصریح کرد: پس از اجرای مقدماتی و بازبینی زنده آثار توسط هیئت داوران، هشت اثر به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

وی افزود: این هشت گروه هنری که از شهرهای مختلف استان از جمله تبریز، سردرود، مرند و اهر در این جشنواره حضور داشتند، در باغ‌شهر تبریز (میدان جهاد) اجراهای خود را انجام دادند که در نهایت برگزیدگان این جشنواره توسط هیئت داوران انتخاب شدند.

دبیر جشنواره تئاتر خیابانی «بهار در زمستان» ضمن قدردانی از شهرداری منطقه ۶ تبریز اذعان کرد: واحد امور فرهنگی و اجتماعی این منطقه جزوه فعال‌ترین واحدها در بین شهرداری‌های مناطق ده‌گانه تبریز است که امیدوارم سایر مناطق نیز در راستای اعتلای فرهنگ تبریز گام بردارند.

به گزارش ایمنا، نمایش‌های آپارتمان (محمود کریمی از تبریز)، سایه همسایه (یوسف سلمانی از اهر)، معرکه کلنگ‌زنی (مهدی شاکری از سردرود) و منم ببین (هادی حساس از تبریز)، دو بعلاوه یک (بهنام پناهی از تبریز)، مد (امیر محمدپور از اهر)، ساعت حرکت (حامد ترابی از تبریز) و ائولنماق حکایتی (غلامرضا رزاقی از مرند) در باغ‌شهر تبریز اجرا شد که در نهایت هیئت داوران منتخبان این جشنواره را معرفی کردند.

در بخش بازیگر زن از هستی محمدزاده بازیگر نمایش معرکه کلنگ‌زنی از شهر سردرود قدردانی شد. در بخش خردسالان نیز از محمدامین حساس، ارسطو نصیری و ناردین کریمی بازیگران نمایش منم ببین قدردانی شد و جایزه ویژه هیئت داوران و دیپلم افتخار این جشنواره به سلوی توکلی اهدا شد.

در بخش بازیگر مرد نیز از مهدی شاکری از سردرود، اصغر محمدقلی‌زاده از اهر و علی صمدی از تبریز قدردانی شد. هیئت داوران در این جشنواره به ترتیب غلامرضا رزاقی از مرند، یوسف سلیمانی از اهر و حامد ترابی از تبریز را به عنوان رتبه‌های اول تا سوم بخش بازیگری جشنواره انتخاب کردند.

همچنین در بخش کارگردانی نیز به ترتیب امیر محمدپور از اهر، محمود کریمی از تبریز و یوسف سلیمانی از اهر رتبه‌های اول تا سوم کسب کردند و هادی حساس از تبریز نیز شایسته تقدیر شد.

هیئت داوران در بخش ایده و طرح نیز به ترتیب امیر محمدپور از اهر، محمود کریمی از تبریز و مهدی صالحیار از سردرود را به عنوان رتبه‌های اول تا سوم انتخاب کردند و پژمان شاهوردی از اهر نیز عنوان شایسته تقدیر را کسب کرد.

کد خبر 733362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.