بارش‌ها روز شنبه به اوج می‌رسد / افزایش دما در نیمه شمالی کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به افزایش دما در نیمه شمالی کشور، از تشدید بارش‌ها در بعضی مناطق کشور طی روز شنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در غرب، بعضی نقاط شمال غرب، دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز و زاگرس، شمال شرق و شرق کشور، بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت و در استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز تنگه هرمز و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود، افزود: روز چهارشنبه در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان بارش پراکنده رخ می‌دهد و سپس سامانه بارشی از کشور خارج خواهد شد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز پنجشنبه با ورود موج بارشی دیگری از شمال غرب در استان‌های واقع در شمال غرب، بعضی نقاط غرب و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، جمعه در نوار شمالی هرمزگان، جزایر واقع در شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، جنوب فارس و بعضی نقاط کرمان، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه ضمن تشدید بارش در مناطق ذکر شده به ویژه جنوب شرق کشور، در شرق و شمال شرق کشور نیز بارش رخ خواهد داد، طی امروز در بعضی نقاط جنوب غربی، جنوب جنوب شرقی، شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود؛ روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز افزایش دما در نیمه شمالی به ویژه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل رخ خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، ابری با بارش باران و برف گاهی مه آلود با بیشینه ۱۲ و کمینه ۱- سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۱۴ و کمینه ۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 733359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.