۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸
بازگشت حق‌آبه همدان با تالوار

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: بخشی از آب خارج شده از همدان، با تالوار به استان برمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسفندیار خزایی امروز _دوشنبه چهاردهم اسفند_ ضمن گرامیداشت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: حفظ منابع آب و خاک در تأمین منابع غذایی اهمیت بالایی دارد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در راستای اصلاح الگوی کشت و کشاورزی حفاظتی از سوی جهاد کشاورزی پیگیری می‌شود و منابع طبیعی نیز در کنار آن طرح کاشت یک میلیارد درخت را عنوان کرده است افزود: حفظ حوزه‌های آبخیز و در کنار آن مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز در دستور کار جدی است.

مدیرکل منابع طبیعی با بیان اینکه باید سرزمین ما به حمکرانی دقیق با پیوست علمی حفظ آب و خاک برسد ادامه داد: باید بتوانیم در سرزمین خشک و نیمه خشک که البته نقاط قوت فراوانی هم دارد، طوری مدیریت داشته باشیم که میراث طبیعی و حفاظت از ذخایر ژنتیک مورد توجه مدنظر باشد.

خزایی با اشاره به اینکه طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت را مدنظر قرار دادیم اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱ هزار همیار طبیعت در استان داریم که امیدواریم همه مردم همیار طبیعت باشند.

وی با اشاره به اینکه کاش اختلاف ما با مردم با رفع تداخلات تمام شود چرا که سرزمین ما به حفظ آب و خاک نیاز دارد خاطرنشان کرد: به سود کشور نیست که روال اختلاف ادامه یابد و طبیعت دچار اضمحلال شود.

وی با اشاره به وجود ۱۳۴ میلیون هکتار اراضی ملی افزود: امروز دو اکیپ ما به استان خوزستان، لرستان و ایلام اعزام شدند تا تأکید داشته باشند عشایر برای کوچ به همدان طبق تقویم عمل کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با اشاره به اینکه در استان همدان یک میلیون و ۵۲ هزار و ۹۰۰ هکتار با ۵۸.۵ درصد حوضه آبخیز قره چای را داریم اضافه کرد: حوزه دوم گاماسیاب است که آب‌های آن وارد سد کرخه در خوزستان می‌شود که ۶۶۷ هزار و ۵۰۰ هکتار یعنی ۱۶.۷ درصد را دربرمی‌گیرد.

کد خبر 733352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.