دیدار امیرعبداللهیان با معاون سیاسی وزیر امور خارجه ویتنام

وزیر امور خارجه کشورمان عصر امروز دوشنبه با «نوئین مین هنگ» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ‎ویتنام در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

‏به گزارش خبرگزاری ایمنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، عصر امروز _دوشنبه چهاردهم اسفند_ «نوئین مین هنگ» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ویتنام را در محل وزارت امور خارجه به حضور پذیرفت.

در این دیدار امیرعبداللهیان از روند توسعه روابط دوجانبه تهران و هانوی اظهار خرسندی کرد و با یادآوری سفر رئیس مجلس ویتنام به تهران در پنجاهمین سالگرد برقراری روابط سیاسی دو کشور، بر اهمیت تلاش‌های مشترک برای تقویت و ارتقا همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی تأکید نمود.

معاون سیاسی وزیر خارجه ویتنام نیز در این دیدار، به سابقه طولانی مناسبات دیپلماتیک دو کشور و مشترکات دو ملت اشاره کرد و روند مناسبات را رو به رشد و رضایت‌بخش توصیف نمود.

معاون وزیر خارجه ویتنام همچنین با ارائه گزارشی از گفتگوهای خود با همتای ایرانی در چارچوب هشتمین نشست کمیته مشورتی سیاسی دو کشور، نتایج آن را مفید و ثمربخش ارزیابی نمود.

وی بر اراده و تعهد ویتنام به پیشبرد مناسبات دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف سیاسی اقتصادی و علمی و همچنین ضرورت پیگیری و اجرایی نمودن توافقات به عمل آمده بین تهران و هانوی تأکید کرد.

کد خبر 733331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.