آزادسازی بیش از ۶۸ هکتار از تصرفات غیرمجاز حریم رودخانه‌های آذربایجان‌غربی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: امسال بیش از ۶۸ هکتار تصرفات غیر قانونی و غیر مجاز حریم و بستر رودخانه‌های استان با حکم قضائی آزاد سازی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مجید رستگاری امروز _دوشنبه چهاردهم اسفند_ با اشاره به اهمیت صیانت از حریم منابع آبی اظهار کرد: امسال ۶۸/۲۵ هکتار تصرفات غیر قانونی حریم و بستر رودخانه‌های آذربایجان‌غربی با حکم قضائی اعمال قانون شد.

وی افزود: این موارد شامل ساخت و ساز ویلا، دیوار کشی و تصرف غیر مجاز حریم و بستر رودخانه‌های استان بود که با همکاری مقامات قضائی آزاد سازی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: طی ۱۰ سال گذشته این امر با جدیت بیشتری در برنامه کاری شرکت آب منطقه‌ای استان قرار گرفته و از سال ۱۳۹۲ تاکنون در مجموع ۸۱۵ هکتار در حریم رودخانه‌های این استان با حکم قضائی رفع تصرف شده است.

رستگاری تاکید کرد: با توجه به اهمیت زیست محیطی و حیاتی رودخانه‌ها، هرگونه دخل و تصرف غیرقانونی در حریم و بستر این منابع آبی ممنوع بوده و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

وی عنوان کرد: بیشترین تصرف غیرقانونی مربوط به رودخانه زرینه‌رود و سیمینه‌رود بوده که اقدام لازم برای رفع تصرف اراضی این محدوده صورت گرفته است.

کد خبر 733316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.