صعود آسان پرسپولیس با شکست شاگردان پیروز

در چارچوب رقابت‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی دو تیم پرسپولیس و نفت و گاز گچساران به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی شاگردان اوسمار به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی دو تیم پرسپولیس و نفت و گاز گچساران امشب دوشنبه _ چهاردهم اسفند _ از ساعت ۲۰ به مصاف یکدیگر رفتند که در پایان پرسپولیس با نتیجه سه بر صفر پیروز این دیدار شد.

مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی

دیدار تیم‌های پرسپولیس و نفت و گاز گچساران

ورزشگاه: آزادی

گل‌ها:

مهدی ترابی (دقیقه ۳۷)، دانیال اسماعیلی‌فر (دقیقه ۴۷)، عیسی آل کثیر (دقیقه ۵۳) برای پرسپولیس

ا خطار:

ساسان جعفری کیا (دقیقه ۷۳)، امیر محمد منصف (دقیقه ۷۶) از نفت‌وگاز گچساران

اخراج:

داور: کیوان علی‌محمدی

شرح گل‌ها:

پرسپولیس یک - نفت‌وگاز گچساران صفر (دقیقه ۳۷): ارسال مهدی ترابی از پشت محوطه جریمه نفت به طور مستقیم وارد دروازه اصغرزاده شد.

پرسپولیس دو - نفت‌وگاز گچساران صفر (دقیقه ۴۷): دانیال اسماعیلی‌فر همچون مهدی ترابی در دقایق ابتدای نیمه دوم موفق شد از طریق ارسال مستقیم دروازه نفت را باز کند.

پرسپولیس سه - نفت‌وگاز گچساران (دقیقه ۵۳): اورونوف با توپ ربایی و پاس برای دانیال اسماعیلی‌فر این بازیکن را در موقعیت شوتزنی قرار داد، اما شوت مدافع پرسپولیس پس از برخورد به بازیکنان نفت برگشت داده شد و آل کثیر در ضربه ریباند گل سوم شاگردان اوسمار را به ثمر رساند.

ترکیب تیم پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، فرشاد فرجی، حسین کنعانی‌زادگان (۸۷- مسعود ریگی)، عبدالکریم حسن، دانیال اسماعیلی‌فر (۶۸- وحدت حنانوف)، سینا اسدبیگی، محمد خدابنده‌لو، اوستون اورونوف، مهدی ترابی (۶۸- سعید صادقی)، وحید امیری (۷۷- امید عالیشاه)، عیسی آل‌کثیر (۷۷- ابوالفضل باقری)

سرمربی: اوسمار ویرا

ترکیب تیم نفت و گاز گچساران:

وحید اصغرزاده، علی حدادی فر، امیرحسین صالحی، محسن آقایی، امین رضایی قلعه، محمدمهدی عسگری، جلیل پناهی، علی قربانخانی (۷۱- علی نبی زاده)، مهدی کربلایی، مجید تاجیک، ساسان جعفری کیا

سرمربی: پیروز قربانی

شرح بازی:

دیدار دو تیم پرسپولیس و نفت و گاز گچساران در شرایطی آغاز شد که بیشتر اهالی فوتبال برتری شاگردان اوسمار را پیش‌بینی می‌کردند. در هر صورت قرمزپوشان پایتخت که با ترکیبی هجومی پا به زمین مسابقه گذاشتند در تمام دقایق بازی توپ و میدان را در اختیار داشتند.

شاگردان پیروز قربانی نیز با وجود اینکه نمایشی دفاعی از خود ارائه دادند، اما در دقیقه ۳۷ مغلوب ارسال مهدی ترابی شدند و اولین گل بازی توسط هافبک قرمزها به ثمر رسید.

ناگفته نماند که عیسی آل کثیر نیز در دقیقه ۳۱ برای پرسپولیس موفق به گلزنی شد، اما داور گل این بازیکن را به دلیل آفساید مردود اعلام کرد. در هر صورت شاگردان اوسمار با تک گل مهدی ترابی در نیمه اول به عنوان تیم برنده راهی رختکن شدند و قاضی میدان نیز دو دقیقه وقت اضافه را برای این نیمه در نظر گرفت.

باوجود اینکه پرسپولیس با یک گل از حریف خود پیش بود، اما نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی دانیال اسماعیلی‌فر در موقعیتی مشابه نیمه اول موفق شد با ارسال مستقیم در دقیقه ۴۷ دومین گل تیم خود را به ثمر برساند.

شاگردان پیروز قربانی در نیمه دوم نیز حرفی برای گفتن نداشتند و باتوجه به اینکه دو مرتبه دروازه آن‌ها باز شده بود، انگیزه لازم برای ایجاد حمله را از دست داده بودند. همچنین افزایش اشتباهات بازیکنان نفت از دقیقه ۶۰ به وضوح به چشم می‌خورد و همین موضوع سبب شد توپ ربایی اورونوف زمینه ساز گل سوم قرمزپوشان توسط آل کثیر شود.

پس از به ثمر رسیدن سه گل شرایط بازی کمی آرام‌تر دنبال شد و در نهایت شاگردان اوسمار با نتیجه سه بر صفر حریف خود را از پیش‌رو برداشتند. کیوان علی‌محمدی نیز برای این نیمه ۴ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲ _ ضربه سر عیسی آل کثیر در محوطه جریمه نفت از کنار دروازه بیرون رفت. ضمن اینکه داور پس از ضربه سر مهاجم پرسپولیس به نفع شاگردان قربانی خطا اعلام کرد.

دقیقه ۶ _ حرکت تیمی شاگردان قربانی، برای این تیم موقعیت گلزنی را فراهم کرد، اما شوت زمینی محمدمهدی عسگری با اختلاف کم از کنار دروازه بیرانوند بیرون رفت.

دقیقه ۱۰ _ حرکت پا به توپ ارونوف به سمت دروازه نفت از کناره زمین به دلیل ارسال ناموفق این بازیکن برای پرسپولیس نتیجه‌ای نداشت.

دقیقه ۱۲ _ حرکت تیمی پرسپولیس در نزدیکی محوطه جریمه پرسپولیس آن‌ها را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما ارسال اسدبیگی برای اسماعیلی‌فر بیرون رفت.

دقیقه ۱۵ _ حرکت پا به توپ اورونوف از سمت چپ موقعیت گلزنی برای پرسپولیس را فراهم کرد، اما ارسال خطرناک این بازیکن با دخالت صالحی به کرنر رفت.

دقیقه ۲۰ _ ارسال بیرون پای مهدی ترابی به سمت دروازه نفت توسط اصغرزاده مهار شد.

دقیقه ۲۲ _ وحید اصغرزاده شوت عبدالکریم حسن از پشت محوطه جریمه نفت را مهار کرد.

دقیقه ۲۵ _ حرکت تیمی بازیکنان پرسپولیس، این تیم را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما ابتدا ارسال دانیال اسماعیلی‌فر به سمت چپ و پس از آن ارسال وحید امیری برای آل کثیر نتیجه‌ای را برای قرمزپوشان نداشت.

دقیقه ۲۷ _ توپ ربایی ارونوف و حرکت پا به توپ این بازیکن فرصت خوب گلزنی را برای پرسپولیس فراهم کرد، اما ارسال زمینی وی از مقابل پای آل کثیر و دروازه نفت رد شد.

دقیقه ۳۱ _ ارسال سینا اسدبیگی از روی ضربه ایستگاهی توسط آل کثیر تبدیل به گل شد، اما داور مسابقه به دلیل آفساید گل قرمزپوشان را مردود اعلام کرد.

دقیقه ۳۵ _ ارسال خطرناک عبدالکریم حسن روی دروازه نفت توسط اصغرزاده برگشت داده شد.

دقیقه ۴۱ _ ضربه سر عیسی آل کثیر از کنار دروازه نفت بیرون رفت.

دقیقه ۴۴ _ حرکت تیمی بازیکنان پرسپولیس موقعیت گلزنی برای این تیم را فراهم کرد، اما ضربه آل کثیر توسط اصغرزاده مهار شد.

دقیقه ۵۰ _ حرکت پا به توپ اورونوف مقابل دروازه نفت و شوت زمینی این بازیکن به سمت دروازه حریف، اما اصغرزاده شوت وی را مهار کرد.

دقیقه ۶۰ _ شوت سنگین سینا اسدبیگی پس از برخورد به مدافعان نفت راهی کرنر شد.

دقیقه ۶۷ _ توپ ربایی اورونوف و همکاری این بازیکن با عیسی آل کثیر در محوطه جریمه نفت فرصت شوتزنی را در اختیار وحید امیری قرار داد، اما ضربه این بازیکن به مدافعان نفت برخورد کرد.

دقیقه ۷۴ _ شوت وحید امیری از پشت محوطه جریمه نفت توسط وحید اصغرزاده به کرنر رفت.

دقیقه ۷۵ _ ضربه سر عبدالکریم حسن با اختلاف از بالای دروازه نفت گذشت.

دقیقه ۷۸ _ حمله بازیکنان نفت به سمت دروازه پرسپولیس با ارسال مجید تاجیک نتیجه‌ای برای این تیم نداشت.

دقیقه ۷۸ _ شوت وحدت هنانوف در محوطه جریمه نفت از بالای دروازه این تیم بیرون رفت.

دقیقه ۷۹ _ توپ ربایی بازیکنان پرسپولیس بابایی را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما این فرصت به دلیل برخورد مدافع نفت و مهاجم پرسپولیس بدون ثمر باقی ماند. هرچند که قرمزپوشان بر خلاف داور اعتقاد داشتند توپ به دست مدافع نفت برخورد کرده است.

دقیقه ۷۹ _ شوت رضا خانی از پشت محوطه جریمه پرسپولیس توسط علیرضا بیرانوند مهار شد.

دقیقه ۸۵ _ بازیکنان نفت به دروازه پرسپولیس نزدیک شدند، اما ضربه‌های متعدد این تیم به دلیل کم دقتی بازیکنان بدون ثمر باقی ماند.

اتفاقات ویژه:  اوسمار ویرا در این بازی نام تمام بازیکنانی که در نقل و انتقالات خریده بود را در ترکیب اصلی قرار داد.

بهترین بازیکن: مهدی ترابی _ این بازیکن علاوه بر اینکه گل اول قرمز پوشان را به ثمر رساند. روی گل دوم تیم خود نیز تاثیر گذار ظاهر شد.

کد خبر 733287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.