برنامه‌ریزی‌های لازم برای آمادگی کامل در طرح نوروزی ۱۴۰۳ انجام شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای آمادگی کامل اجرای طرح نوروزی انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _دوشنبه چهاردهم اسفند_ در ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: با توجه به برگزاری انتخابات، برنامه‌ریزی‌های ستاد سفر امسال بعد از انتخابات انجام خواهد شد.

وی در این جلسه با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز در سال ۱۴۰۳ افزود: استان خراسان جنوبی در مسیر عبور مسافرین زیارتی مشهد مقدس قرار دارد که در این شرایط باید توجه و نظارت ویژه‌ای به نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی داشته باشیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی از کمیته‌های تخصصی خواست تا برنامه‌های اساسی را تدوین و در جلسه بعدی ستاد خدمات سفر ارائه کنند.

وی همچنین بر لزوم ارائه نیازها، چالش‌ها، برنامه‌ها و سطح خدمات مورد نیاز توسط هر یک از کمیته‌ها در جلسه بعد تاکید کرد.

عباس‌زاده مسائل ترافیکی و کنترل جاده‌ها را از مهم‌ترین مباحث در ایام نوروز عنوان کرد و گفت: با توجه به تجربه سال قبل، نقاط حادثه‌خیز استان رصد و برنامه‌ها و پیش‌بینی برای آمادگی کامل در طرح نوروزی امسال صورت گیرد.

وی گفت: تا پایان تعطیلات عید فطر موج سفرها را در استان خواهیم داشت.

هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، دبیر ستاد و رئیس کمیته خدمات اسکان و رفاه اظهار کرد: هر سال وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای ارائه خدمات بهینه به مسافران و گردشگران نسبت به برگزاری جلسات ستاد سفر در استان اقدام می‌کند که با همکاری و همیاری همه دستگاه‌ها در سطح ملی و استانی به انجام می‌رسد.

وی افزود: امسال هم در همین راستا دستورالعمل مدیریت سفر مشخص شده که مختص ایام نوروز و تابستان نیست و در تمام سال ماهیت اجرایی پیدا کرده است.

شاه وردی گفت: امسال پیک سفر را از بیست‌وچهارم اسفند سال‌جاری لغایت بیست‌وپنجم فروردین سال ۱۴۰۳ خواهیم داشت که طبق آن کلیه دستگاه‌های عضو ستاد همانند سال گذشته ملزم به ثبت آمار در سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری هستند که از پارسال سامانه جانا از حالت آزمایشی خارج شده است.

وی به کمیته‌های ذیل ستاد اشاره کرد و گفت: این کمیته‌ها باید با برنامه‌ریزی مدون در ایام باقی مانده سال، نسبت به برگزاری جلسات اقدام کنند تا بتوانیم خدمات مناسبی به مسافران ارائه دهیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به اینکه ایام نوروز با ایام ماه مبارک رمضان تلاقی خواهد داشت، رعایت موازین، قوانین شرعی و عرفی را مدنظر قرار دهیم که بر اساس تجربه سال‌های گذشته سفرها کماکان در ایام ماه مبارک رمضان ادامه دارد و ضرورت آمادگی و هماهنگی بین دستگاهی نیاز است.

وی گفت: با توجه به اینکه ملاک ارزیابی وزارت‌خانه از استان‌ها در دو بخش برگزاری جلسات و گزارش‌های خروجی از سامانه جانا خواهد بود، خواستار اهتمام و جدیت بیشتری در احصا و درج داده‌های آماری هستیم.

کد خبر 733272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.