قرآن و مسجد دو محور اصلی وحدت مسلمانان هستند

رِئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: دو موضوع قرآن و مسجد که محور وحدت مسلمان هستند را به عنوان اشتراکات وحدت آفرین بین شیعه و سنی مورد توجه قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، حجت‌الاسلام کمال‌الدین خداداده، امروز _دوشنبه چهاردهم اسفند_ در نخستین نشست شورای راهبری اهل سنت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: مسابقات ملی مدهامتان با نشاط خوبی در شهر سنندج در حال برگزاری است و قریب به ۳۰۰ نفر متسابق و داور از سراسر کشور در این مسابقه شرکت کرده‌اند.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مساجد پایگاه‌های قرآنی باشند، افزود: تلاش کردیم در این حوزه قدم‌هایی را برداریم که در این راستا شب گذشته شاهد برگزاری سی‌هزارمین کرسی تلاوت قرآن کریم در شهر سنندج بودیم که مورد استقبال جامعه قرآنی قرار گرفت.

رِئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: برنامه‌ریزی ما در حوزه مسائل فرهنگی برای مساجد اهل سنت باید متفاوت با سایر نقاط باشد به همین دلیل دو موضوع قرآن و مسجد که محور وحدت مسلمان هستند را به عنوان اشتراکات وحدت آفرین بین شیعه و سنی مورد توجه قرار داده‌ایم.

خداداده ادامه داد: خلاء این نشست نیز احساس می‌شد که با همت خود استان امروز شکل گرفت و باید در سیاست‌گذاری‌های بعدی نیز حضور داشته باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت تمدنی کردستان در موضوع مسجد، تقریب و وحدت مساجد، نشست راهبری اهل سنت تشکیل شده است که از علمای اهل سنت نیز در آن عضویت دارند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم این نشست‌ها را در سایر استان‌ها نیز برگزار کنیم تا بتوانیم به یک سیاست‌گذاری کلان در حوزه کانون‌های اهل سنت دست یابیم که ظرفیت مهمی به شمار می‌رود.

کد خبر 733229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.