رفع تداخل یک‌ میلیون و ۱۳۳ هزار هکتار اراضی در قزوین

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از رفع تداخل یک‌میلیون و ۱۳۳ هزار اراضی ملی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محسن قاسم‌زاده بعدازظهر امروز _دوشنبه چهاردهم اسفند_ در نشست خبری با اهالی رسانه استان قزوین که در سالن جلسات مدیرکل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۷ میلیارد تومان طرح و عملیات اجرایی آبخیزداری در این استان اجرا شده است.

وی افزود: این طرح‌ها شامل عملیات اجرایی آبخیزداری در حوزه آب‌خیز شهری قزوین به ارزش ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، عملیات اجرایی آبخیزداری در روستای تاج‌دره به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و اجرای طرح آبخیزداری در حوزه آبخیز اورنه شهرستان تاکستان با اعتبار ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

۸۹ درصد استعلام‌های استخراج معادن رد شد

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین با اشاره به رفع تداخل ۸۱۲ پلاک توسط کمیته رفع تداخلات نهاد متبوعش در سال جاری، خاطرنشان کرد: مساحت کل پلاک‌های رفع تداخل‌شده یک‌میلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۵۰ هکتار است.

قاسم‌زاده از رد ۸۹ درصد استعلامات استخراج و بهره‌برداری از معادن توسط این اداره‌کل خبر داد و اضافه کرد: مساحت کل استعلامات ۲۴۴ هزار و ۵۹۶ هکتار بوده که فقط با ۲۶۹ هکتار موافقت شده که درصد مساحت توافق‌شده برای راه‌اندازی معادن یک‌دهم درصد میزان درخواست‌شده است.

واگذاری ۱۰۴۹ هکتار اراضی ملی

وی با اشاره به وضعیت واگذاری زمین از سوی این سازمان در سال ۱۴۰۲، ادامه داد: امسال در مجموع ۱۰۴۹ هکتار اراضی منابع طبیعی به امور اراضی یا بنیاد مسکن واگذار شد که سهم امور اراضی در حوزه کشاورزی ۵۶۵ هکتار، در حوزه غیر کشاورزی ۴۸۴ هکتار و سهم بنیاد مسکن هم حدود ۵۸ هکتار بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان قزوین با اشاره به عملکرد یگان حفاظت از منابع طبیعی گفت: امسال در قالب ۹۱ فقره عملیات ۵۴۴ متر مکعب قاچاق چوب در استان قزوین کشف شده است.

تصرف ۱۵۵۰ هکتار اراضی ملی

قاسم‌زاده از تخریب و تصرف ۱۵۵۰ هکتار از اراضی ملی و طبیعی استان در سال جاری خبر داد و گفت: طی ۱۱ ماه امسال شش فقره ساخت‌وساز غیرمجاز به مساحت حدود ۳۵۳ متر مربع در اراضی ملی و منابع طبیعی داشتیم.

وی افزود: امسال ۱۳۳۶ اصله درخت به صورت غیرمجاز قطع شده و همچنین ۵۰۰ بوته‌کنی غیرقانونی هم داشتیم که در این حوزه ۸۲ فقره دستگیری و توقیف وسیله نقلیه انجام دادیم.

کد خبر 733210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.