ایجاد حدود ۳۸۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان قزوینی

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از پرداخت ۴۰۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان در ۱۱ ماه سال جاری خبر داد و گفت: با پرداخت این تسهیلات ۳۷۹۱ فقره فرصت شغلی برای مددجویان در سال جاری ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، ناصر ظاهری امروز _دوشنبه چهاردهم اسفند_ در نشست خبری با خبرنگاران و اهالی رسانه استان که به مناسبت آغاز هفته احسان و نیکوکاری برگزار شد، اظهار کرد: سال جاری برای برپایی جشن نیکوکاری ۲۶۳۹ پایگاه در سطح استان قزوین تدارک دیدیم که نسبت به سال گذشته ۸ درصد بیشتر است.

وی با بیان اینکه ۱۸۵ مرکز نیکوکاری برای برگزاری جشن احسان و نیکوکاری به کمک ما آمده‌اند، افزود: در حال حاضر ۲۹ هزار و ۹۳۹ خانواده تحت پوشش داریم که البته به این آمار باید ۴ هزار خانواده دیگر که از ما کمک‌معیشتی نمی‌گیرند، اما مشمول قانون مددجویی می‌شوند را باید افزود.

دبیر شورای زکات استان قزوین با اشاره به کاهش آمار مددجویان تحت پوشش این نهاد در استان در قیاس با سال قبل اضافه کرد: در ۱۱ ماه سال جاری ۸۵۰ فقره کمک‌هزینه ازدواج به ارزش ۲۸ میلیارد تومان در اختیار مددجویان قرار گرفته است، همچنین ۳۲۸ فقره کمک‌هزینه نقدی به خانواده‌های مددجویی داده‌ایم.

ظاهری از پرداخت چهار میلیارد تومان کمک‌هزینه اجاره مسکن در قالب ۱۰ هزار و ۳۳۸ فقره پرونده خبر داد و خاطرنشان کرد: در ضمن سال جاری ۳۸۲ واحد مسکونی تحویل خانواده‌های مددجوی کمیته امداد استان قزوین دادیم که ۳۶۸ واحد در روستاها و ۱۴ واحد در شهرها قرار دارند، همچنین ۳۳۷ فقره وام تعمیرات منزل مسکونی به مبلغ ۷ میلیارد تومان به مددجویان پرداخت شد.

وی با اشاره به بهره‌مندی ۶۰۸ سالمند از خدمات مددجویی کمیته امداد در سال ۱۴۰۲ ادامه داد: در ضمن ۸۵۸۰ دانش‌آموز و ۴۷۷ دانشجو تحت پوشش خدمات ما قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین از پرداخت ۴۰۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان در ۱۱ ماه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: با پرداخت این تسهیلات ۳۷۹۱ فقره فرصت شغلی برای مددجویان در سال جاری ایجاد شده است.

ظاهری تاکید کرد: سال جاری طرح‌های مهارت‌آموزی را برای ۱۰۰۰ نفر از جمعیت هدف اجرا کردیم و در ضمن ۶۲۶ خانواده هم از خدمات راهبری شغلی ما استفاده کردند و صاحب اشتغال پایدار شدند. ضمن اینکه ۱۸۷ نفر را از طریق کاریابی شاغل کردیم.

وی ادامه داد: در ضمن سال جاری ۳۴۱۳ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی (ره) در استان قزوین در مجموع ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات از این صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت دریافت کردند.

دبیر شورای زکات استان قزوین با اشاره به حوزه مشارکت مردمی گفت: سال جاری مردم در این حوزه ۲۷۹ میلیارد تومان کمک کردند که نسبت به سال قبل ۳۹ درصد رشد کرده است.

ظاهری با بیان اینکه سال جاری ۵۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک به ایتام از سوی مردم داشتیم، افزود: در کل در استان قزوین ۷۸۷۸ نفر ایتام و محسنین داریم که شامل ۶۴۳۰ محسن و ۱۴۴۸ یتیم هستند.

وی ادامه داد: سال جاری ۱۷.۲ میلیارد تومان صدقه در استان قزوین جمع‌آوری شده است که از محل این صدقات ۱۶۹۷ کالای ضروری به ارزش هفت میلیارد تومان برای خانواده‌های محروم و نیازمند خریداری شد.

کد خبر 733195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.