برگزاری رویداد استارت‌اپ دمو به همت شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان از برگزاری رویداد استارتاپ دمو به همت شرکت شهرک‌های صنعتی و با همکاری صندوق پژوهش و فناوری و فن بازار منطقه‌ای لرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان و به نقل از روابط‌عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان، فرزاد محمدی اظهار کرد: نخستین رویداد استارت‌اپ دمو در حوزه فناوری‌های نوین در صنعت به همت شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان، دفتر فن بازار منطقه‌ای استان، پارک علم و فناوری استان و صندوق پژوهش و فناوری استان برگزار شد.

وی افزود: در این رویداد از بین ۲۵ طرح ارسالی به دبیرخانه، ۱۱ طرح در مرحله اول داوری به رویداد نهایی راه پیدا کردند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان ادامه داد: سه طرح منتخب این رویداد شناخته شدند و شش طرح اول جهت جذب سرمایه و حمایت‌های مالی جهت تجاری‌سازی محصولات فناورانه خود به سرمایه‌گذاران و نهادهای سرمایه‌گذاری معرفی خواهند شد.

محمدی بیان کرد: یکی از خلأهای فضای نوآوری و استارت‌اپی کشور، نبود فرصت‌ها و بسترهای جذب سرمایه است که رویداد استارت‌اپ دمو تلاش دارد زمینه را برای شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها برای سرمایه‌پذیری از یک طرف و برای سرمایه‌گذاران برای بررسی شرکت‌های آماده و دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری از سوی دیگر فراهم کند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان خاطرنشان کرد: در این رویداد کارآفرینان و شرکت‌ها، ایده خود را برای سرمایه‌گذاران ارائه خواهند کرد و سرمایه‌گذاران پس از برگزاری جلسات خصوصی (b2b) و بررسی میزان پیشرفت ایده، مشتریان جذب شده و میزان فروش به ارزیابی آن‌ها می‌پردازند و برای سرمایه‌گذاری در آن‌ها اعلام تمایل خواهند کرد، در این صورت مذاکرات بعدی تا حصول نتیجه نهایی توسط مراکز فن بازار ادامه خواهد داشت.

وی توضیح داد: در لرستان با شکل‌گیری دفتر فن بازار منطقه‌ای به تولیت شرکت شهرک‌های صنعتی و با همکاری سایر فعالان اکوسیستم فناوری و نوآوری (همچون پارک، صندوق پژوهش و فناوری) برگزاری چنین رویدادهایی زمینه‌ساز ایجاد فرهنگ توسعه فناوری، سرمایه‌گذاری روی محصولات فناورانه می‌شود.

محمدی تصریح کرد: در واقع نهادهای سیاست‌گذار و تسهیلگر باید با ایجاد بستر مناسب برای ارتباط هرچه نزدیک‌تر فناوران با صنایع و سرمایه‌گذاران شرایط لازم را برای گسترش فناوری و ایجاد اقتصاد مبنی بر دانش را ایجاد کنند.

کد خبر 733188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.