آبخیزداری تنها راه نجات خراسان شمالی از خشکسالی است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: جبران خشکسالی استان جز با توسعه آبخیزداری ممکن نیست و حوزه آبخیزداری سد شیرین‌دره از مهم‌ترین آن‌ها است که به فاز اجرایی خود نزدیک شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی️، علی اسدی امروز _دوشنبه چهاردهم اسفن_ در نشست خبری اظهار کرد: برنامه‌های متنوعی در حوزه درختکاری برای هفته منابع طبیعی در نظر گرفته شده است که این برنامه‌ها با همکاری سایر دستگاه‌ها اجرا خواهد شد.

وی افزود: در نماز جمعه هفته آینده تبلیغ درختکاری و توزیع نهال بین نمازگزاران را خواهیم داشت.

مدیرکل منابع طبیعی ادامه داد: در روز پنجم از هفته منابع طبیعی برنامه نهال‌کاری با همکاری دانشگاه‌های استان اجرا می‌شود که دانشگاه دولتی بجنورد و دانشگاه کوثر در این زمینه مشارکت می‌کنند.

اسدی با تاکید بر تداوم خشکسالی در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: برای جبران مسئله خشکسالی چاره‌ای جز پیگیری و توسعه آبخیزداری در استان نداریم و حوزه آبخیزداری سد شیرین‌دره از مهم‌ترین آن‌هاست که به فاز اجرایی خود نزدیک شده است.

وی تصریح کرد: در روز آخر هفته درختکاری جشنواره کاشت نهال را در محل باباامان بجنورد با همکاری آموزش و پرورش و شرکت دانش‌آموزان خواهیم داشت و آثار دانش‌آموزان نیز در این جشنواره بررسی و داوری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی خراسان شمالی افزود: دانش‌آموزان اصلی‌ترین جامعه هدف و مخاطب منابع طبیعی استان هستند و طرح نهالستان با مدرسه از برنامه‌های مورد نظر این اداره است.

اسدی گفت: کاشت درخت در دبستان افق بجنورد در طرح نهالستان با مدرسه صورت گرفت و در تلاش برای اجرای این طرح در تمام شهرستان‌ها هستیم.

کد خبر 733149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.