قضات گلستان مانع زندانی‌شدن ۶ هزار مجرم شدند

رئیس کل دادگستری گلستان با قدردانی از چرخش آرای قضات استان به سمت مجازات‌ جایگزین گفت: از ابتدای سال‌ جاری تاکنون حدود شش هزار رای جایگزین حبس در گلستان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهار کرد: الزام به ارائه خدمات عمومی رایگان در بین آرای جایگزین حبس استان ۳۶ درصد بیشتر شد.

وی افزود: ارائه خدمات عمومی رایگان در امور آموزشی، بهداشتی، درمانی، فنی و کشاورزی، دوره مراقبت و جزای نقدی از جمله انواع آرای جایگزین حبس است که با ملاحظه نوع جرم و کیفیت ارتکاب آن، آثار ناشی از جرم، سن، مهارت، وضعیت، شخصیت و سابقه مجرم توسط قضات به‌جای زندان صادر می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری گلستان بیان کرد: علاوه بر این آرا، مختومه‌شدن پرونده‌ها در مرحله دادسرا با هدف جلوگیری از ورود متهمان به زندان همچون قرار تعلیق مراقبتی از دیگر ظرفیت‌های پیش‌بینی شده در قانون است که قضات دادسراهای گلستان سال جاری برای متهمان صادر کردند.

وی با اشاره به این که گلستان از استان‌های پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس است، تاکید کرد: استفاده از مجازات جایگزین حبس به معنی آسان‌گرفتن به مجرمان خطرناک نیست و در جرایم خشن که پای جان، مال و ناموس مردم و امنیت جامعه در میان است، نگاه قانون‌گذار و رویکرد قضات، سختگیرانه است.

در این جلسه از علی عابدی، رئیس شعبه ۱۰۱ گرگان و رضا رجبی، رئیس شعبه حقوقی دادگاه عمومی مراوه تپه به‌عنوان قضات پیشروی گلستان در صدور آرای جایگزین حبس قدردانی شد.

کد خبر 733126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.