خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های سیستان و بلوچستان

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی سیل به راه‌های سیستان و بلوچستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رضا اکبری درباره سیل سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: راهداران با تلاش شبانه روزی و بسیج همه امکانات از جمله ماشین‌آلات سنگین و نیمه سنگین برای ارائه خدمات در مناطق درگیر سیلاب به منظور مرمت و بازگشایی راه‌های آسیب دیده در ایرانشهر، کنارک، دشتیاری، قصرقند، چابهار و نیک‌شهر مشغول فعالیت و امدادرسانی هستند.

وی افزود: بر اثر بارندگی راه‌های مواصلاتی جنوب استان متحمل خسارت شدید حدود ۱,۷۰۰ میلیارد تومانی شده است که ۵۰ اکیپ و ۳۴۰ نفر راهدار در جنوب استان برای بازسازی فعال شده‌اند و میزان خسارت وارده به روستاهای شمال استان نیز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: ۹۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین جنوب استان سیستان و بلوچستان و حدود ۲۰ دستگاه از استان‌های هرمزگان، کرمان و شمال استان به منطقه جنوب اعزام شده است و ۲۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین هم توسط بخش خصوصی تأمین شده است. به علاوه حدود دو هزار کیلومتر راه آسیب‌دیده در جنوب استان و بیش از ۲۰۰ دستگاه پل و آب‌نما و محورهایی که در حاشیه کوهستان و تراشه‌های سنگی بوده در اثر بارندگی ریزش کرده است که اکیپ‌های راهداری در حال پاک‌سازی راه‌ها هستند.

اکبری یادآور شد: راه دسترسی حدود ۱۷۸ روستا مسدود شده است که در بخشی از آن‌ها همچنان جریان آب برقرار است و امکان بازگشایی تا فروکش کردن آب وجود ندارد؛ در سایر نقاط آب فروکش کرده و با ایجاد خاک‌ریز امکان تردد، فراهم شده است، برنامه‌ریزی شده تا ۱۰ روز تمام مقاطعی که دچار آب‌بردگی شده است، ترمیم و تردد برقرار شود؛ ضمن اینکه با تاکید وزیر، دستور داده شد به صورت موقت ۵۰ میلیارد تومان در چهار سرفصل، برای اجاره ماشین‌آلات، خرید مصالح و بازسازی راه‌ها و ابنیه فنی، به جنوب استان تخصیص پیدا کند.

کد خبر 733107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.