پیشرفت چشمگیر دختران در رشته تنیس‌ روی‌ میز مشهود است

داور بین‌المللی فدراسیون تنیس روی میز گفت: دختران ما در این رشته نسبت به گذشته عملکرد چشمگیری داشتند و عملکرد آن‌ها از نظر ما بسیار خوب بود.

پوران رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با عملکرد دختران تنیس روی میز کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان به میزبانی بوسان کره‌جنوبی اظهار کرد: سطح تنیس روی میز ایران در بخش دختران نسبت به سال‌های گذشته بسیار عالی بوده است. در مسابقات بوسان به دلیل حضور داشتن قدرت‌های بزرگ جهانی از جدول گروهمان صعود نکردیم، اما در این مسابقات شاهد ارتقای چشمگیر در رنکینگ بخش بانوان بودیم و این موضوع برای ما از اهمیت بسیاری برخوردار بود.

وی افزود: ورزشکارانمان نسبت به گذشته از آمادگی بسیار خوبی برخوردار بودند، پیش از مسابقات اردوهای زیادی برای آن‌ها برگزار کرده بودیم. عملکرد ورزشکارانمان نسبت به دوره‌های گذشته بسیار خوب بود و ضعفی که در گذشته شاهد آن بودیم اکنون رفع شده است. تنیس‌بازان کشورمان در بخش تیمی مسابقات را با اختلاف کم واگذار می‌کردند و این عملکرد خوب آن‌ها از نظر ما بسیار چشمگیر بود.

داور بین‌المللی فدراسیون تنیس روی میز بیان کرد: پنج نفر را برای این مسابقات اعزام کردیم که شامل «مهشید اشتری»، «ندا شهسواری»، «شیما صفایی»، «فاطمه یاری» و «صبا سراجی» بودند. انتخاب بازیکنان از مسابقات آزاد و دسته برتر بزرگسالان بود؛ سطح ورزشکارانمان بسیار به‌هم نزدیک است و اختلافات زیاد نبود.

وی تصریح کرد: نقاط قوت تیم نسبت به عملکرد خودمان در سال‌های گذشته بسیار افزایش پیدا کرده بود، اما باید تلاشمان را بیشتر کنیم و مسابقات بیشتری برگزار شود. در مقابل تعدادی از بانوانمان در لیگ‌های خارجی فعال هستند که استفاده از تجربیات آن‌ها به پیشبرد بهتر این رشته در کشور کمک می‌کند.

رحیمی ادامه داد: افزایش مسابقات داخلی و برون‌مرزی به پیشرفت در این رشته کمک می‌کند، شرکت در مسابقات برون مرزی اهمیت بیشتری دارد زیرا در لیگ‌های داخلی مدام در حال تمرین با یکدیگر هستند، اما زمانی که با تیم‌ها و بازیکنان مختلف تمرین کنند، بهتر در کوران مسابقه قرار می‌گیرند و این موضوع برای دستیابی به شرایط آرمانی بسیار تسهیل‌کننده است.

کد خبر 733065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.