فعالیت خودروهای برقی حال و هوای پایتخت را خوب می‌کند

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: توسعه حمل و نقل پاک به ویژه فعالیت خودروهای برقی حال و هوای پایتخت را خوب می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شهریار افندی‌زاده امروز- یکشنبه سیزدهم اسفندماه- در مراسم افتتاح بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، اظهار کرد: حضور خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی نجات بخش شهر تهران است.

وی افزود: در زمینه اتوبوس و موتورهای برقی شهرداری تهران قراردادی مبنی بر خرید ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی و ۳۷ هزار دستگاه ون و تاکسی برقی را از کشور چین در دست اقدام دارد.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: تأمین برق، جایگاه‌های دریافت برق و زیرساخت‌های لازم برای توسعه حمل و نقل عمومی متکی به آن در حال بررسی و مطالعه است البته زیرساخت نیاز به تغییر رفتار در مردم و تشویق سرمایه‌گذاران باشد که نیازمند افزایش مقبولیت‌ها دارد.


افندی زاده اضافه کرد: خوشبختانه در معاونت حمل و نقل شهرداری تهران، توسعه حمل و نقل عمومی، نوسازی ناوگان و محدودسازی خودروهای شخصی اولویت مطالعه برای تهیه نقشه راه در معاونت حمل و نقل شهرداری تهران است.

وی یادآور شد: مقرر شده که عوارض خودروهای برقی در محدوده طرح ترافیک صفر باشد ضمن اینکه این نوع خودروها برای دریافت معاینه فنی برتر ۲۰ درصد تخفیف استفاده کنند.

رئیس سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: یکپارچه سازی خطوط حمل و نقل همگانی به شکلی که پیوند دهنده زنجیره مترو، اتوبوس‌های شهری و تاکسی باشد ضرورت مدیریت حمل و نقل عمومی تهران است.


تغییرات اقلیمی، پاشنه آشیل محیط زیست ایران

داریوش گل علیزاده، رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد: هدف اصلی این نمایشگاه، تبادل تجربه به خصوص در زمینه پایش اطلاعات، فرصتی چهره به چهره برای فعالان محیط زیست و فرصت انعکاس دستاوردهای کشور در نظام بین‌المللی است.


وی افزود: امید می‌رود با برگزاری این رویدادها، سهم تولیدکنندگان در سازگاری تولید با محیط زیست افزایش یابد.

رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست کشور از توجه ویژه به موضوع تغییرات اقلیمی و تبعات نامطلوب آن در برنامه هفتم توسعه خبر داد و افزود: در مجلس یازدهم موضوعات مغفول مانده را در برنامه هفتم جای دادیم البته اولویت هم با تغییرات اقلیمی بود که سال‌ها از آن غافل بودیم.

گل علیزاده تاکید کرد: اگر به تغییر اقلیم به خوبی پرداخته نشود، تمامی برنامه‌های توسعه‌ای کشور تحت تأثیر قرار می‌گیرد، کشور ما در مصرف انرژی، فرسایش خاک، افزایش سطح بیابان و آتش‌سوزی جنگل‌های و مراتع بسیار آسیب‌پذیر است.

وی افزود: سطح انرژی تجدید پذیر در صنعت کشور کمتر از یک درصد است ولی شرایط مالی و دسترسی به سوخت‌های فسیلی اشتیاقی برای سرمایه گذار ایجاد نمی‌کند تا به سمت استفاده از انرژی‌های پاک برود.


رئیس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان محیط زیست کشور از ۸۰۰ هزار مهاجرت ساکنان استان‌های مرکزی و جنوبی به استان‌های شمالی خبر داد و افزود: این روند رو به رشد موجب استفاده بیش از حد از منابع شمال ایران است.

گل علیزاده افزود: ادامه روند آلودگی کلان شهرها به شکل فعلی بحران آفرین است.

کمربند سبز تهران تا یک سال دیگر تکمیل می‌شود

حلیا سادات حسینی، مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: در راستای عمل به قانون هوای پاک، توسعه کاشت درختان، کمربند سبز را تا پایان سال ۱۴۰۳ به طور کامل اجرا می‌کنیم.

وی افزود: هم اکنون طرح‌های شهری و عمرانی تهران، تنها با تأیید و ارائه طرح سازگاری محیط زیستی تأمین اعتبار می‌شود.

توسعه پست به سود محیط زیست تمام می‌شود

محمود لیایی، رئیس شرکت ملی پست ایران گفت: هر مرسوله پستی می‌تواند تا یکصد سفر شهری را کاهش دهد بنابراین توسعه پست در جابه‌جایی مرسولات به سود محیط زیست است.

وی افزود: استفاده از خودروهای برقی در جابه‌جایی مرسولات از اولویت‌های شرکت ملی پست است.

حضور ۱۰۰ شرکت در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست

محمدرضا قادری، دبیر علمی بیست و یکمین نمایشگاه محیط زیست گفت: این نمایشگاه پس از چند سال تعطیلی به دلیل همه‌گیری کرونا، امسال با حضور ۱۰۰ شرکت و با نزدیک به ۷۰ غرفه گشایش یافت.


وی افزود: ۵۰ عضو هیأت علمی در ۶ ماه گذشته برای انجام فعالیت‌های علمی مرتبط با برپایی این رویداد همکاری کردند.

دبیر علمی بیست و یکمین نمایشگاه محیط زیستی با اشاره به لزوم همکاری یکپارچه دولت برای حفظ محیط زیست گفت: حفظ محیط زیست پهناور ایران تنها با فعالیت یک سازمان تخصصی مقدور نیست و نیاز به همکاری گسترده مالی و معنوی همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها دارد.

قادری ادامه داد: اگر محیط زیست مطلوبی نداریم، تقصیر پدران ما است اما اگر در آینده محیط زیست خوبی نداشته باشیم ما مقصریم که فرزندان خوبی تربیت نکردیم.

وی تاکید کرد: آموزش‌های محیط زیستی را باید از کودکی به افراد انتقال داد.

منبع: ایرنا

کد خبر 733015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.