ایجاد ۳۷۶۱ فرصت شغلی برای مددجویان استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: امسال ۳۷۶۱ فرصت شغلی در این استان برای مددجویان توسط این نهاد ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، مجید مؤمنی پیش از ظهر امروز_ یکشنبه سیزدهم اسفند_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون به چهار هزار و ۷۲۵ خانوار آموزش اشتغال ارائه شد و چهار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی هم برای اشتغال آنان پرداخت شده است.

وی افزود: ایجاد اشتغال در کمیته امداد با انجام مشاوره انجام می‌شود و بازرسان این نهاد حمایتی در زمان اجرای طرح اشتغال تا زمانی که مددجویان به خودکفایی برسند بازدیدهای میدانی مکرر دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی تصریح کرد: امسال سه‌هزار و ۷۶۱ فرصت شغلی در این استان برای مددجویان توسط این نهاد ایجاد شده است.

مؤمنی با بیان اینکه امکان ایجاد اشتغال برای همه مددجویان به خاطر شرایط سنی ممکن نیست تاکید کرد: مطالعات روی ۴۳ هزار خانوار انجام و ۲۹ هزار خانوار در این مطالعات انجام شده، شناسایی شده‌اند که با جدا سازی سالمندان و کودکان در نهایت ۱۴ هزار خانوار مستعد اشتغال شناسایی شدند.

وی از مشارکت ۳۸۲ مرکز نیکوکاری در ساخت واحدهای مسکونی خبر داد و گفت: پنج هکتار زمین برای ساخت مسکن مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی خاطرنشان کرد: ساخت شش هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی شامل سه هزار و ۵۰۰ واحد روستایی و سه‌هزار واحد شهری در استان مرکزی پیش بینی شده اما زمین برای ساخت واحد مسکونی تأمین نشده و در شهرهای جدید قول‌هایی داده شده است.

مؤمنی ادامه داد: برای ساخت واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد دو میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض، دو میلیارد ریال آورده مددجو و چهار میلیارد ریال هم تسهیلات بانکی با سود کم آنها اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه هفت هزار و ۲۹۹ خانوار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی مستأجر هستند گفت: بیشتر این مددجویان در اراک و ساوه ساکن هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی اضافه کرد: ۸۱ واحد مسکونی توسط خیران برای مددجویان احداث شده و یک‌هزار و ۷۹ واحد مسکونی هم توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی ساخته شده است که ۱۵۴ واحد در ۱۶ اسفندماه جاری افتتاح می‌شود.

مؤمنی از برپایی دو هزار و ۸۶۰ پایگاه جشن نیکوکاری خبر داد و گفت: این تعداد پایگاه در مساجد، مدارس، موکب و دفاتر کمیته هدف گذاری شده و فردا دوشنبه چهاردهم اسفند زنگ نیکوکاری در شهر اراک نواخته می‌شود.

کد خبر 732982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.