کلاهبرداری با خرید چک و جعل هویت مالکان

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از بازداشت فردی که با خرید چک و جعل هویت مالکان چک‌ها اقدام به کلاهبرداری از مردم کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس، سرهنگ داوود معظمی گودرزی اظهار کرد: چندی پیش تعدادی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کردند که فردی ناشناس با ارائه چک از آنها کلاهبرداری کرده است. در همین راستا نیز کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و در بررسی‌های خود متوجه شدند که متهم اقدام به خرید دسته چک کرده و پس از آن با جعل کارت شناسایی ملی صاحبان چک اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده است.

وی با اشاره به اینکه متهم خود را پزشک متخصص معرفی کرده بود، افزود: در ادامه تحقیقات سایبری مشخص شد مجرم پس از در اختیار گرفتن چک‌ها و جعل هویت صاحب چک، قربانیان خود را که عموماً فروشندگان کالاهای گران قیمت پزشکی بودند و در سایت‌های آگهی محور از جمله دیوار آگهی منتشر کرده بودند شناسایی کرده و پس از حضور در محل با ارائه یک برگ چک به تاریخ روز کالای مورد نظر را تحویل گرفته و از محل خارج شده است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به افزایش تعداد شکات پرونده به بیش از ۶۰ نفر گفت: با تلاش‌ها و اقدامات شبانه روزی افسران سایبری پلیس فتا این متهم اینترنتی شناسایی و پس از تشریفات قضائی در مخفیگاه خود در یکی از مناطق جنوبی پایتخت دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد. همچنین محل اختفای این فرد نیز مورد بازرسی قرار گرفت که در جریان آن بیش از یکصد فقره مدرک جعلی از جمله کارت ملی، کارت شناسایی پزشک متخصص و دیگر کارت‌های هویتی و تعداد زیادی دسته چک خریداری شده کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: برای متهم دستگیر شده که تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان کلاهبرداری کرده است، پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان از سوی پلیس فتا ادامه دارد.

کد خبر 732974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.