نظارت بر عملکرد ناوگان حمل‌ونقل عمومی البرز تشدید می‌شود

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز از اجرای طرح تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان حمل ونقل عمومی استان خبر داد و گفت: تلاش ما این است که مسافران در نوروز سفری ایمن داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، میثم قدمی صبح امروز _یکشنبه سیزدهم اسفند_ در جمع اصحاب رسانه، از اجرای طرح تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان حمل‌ونقل عمومی خبر داد و اظهار کرد: با توجه به به نزدیک شدن نوروز و آغاز سفرها تدابیری اتخاذ شده است تا با تشدید نظارت‌ها بر عملکرد ناوگان حمل‌ونقل عمومی استان سفری ایمن برای شهروندان رقم بخورد.

وی افزود: این طرح به منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای به شکل گشت‌های مشترک ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها و پلیس‌راه در تمام محورهای مواصلاتی، پرخطر و پرتردد و به شکل بازدیدهای میدانی ناوگان عمومی حمل‌ونقل و کنترل مدارک و تجهیزات ایمنی آن‌ها در طول راه‌ها و محل‌های توقف (پایانه‌های مسافری، مقابل پلیس راه‌ها) انجام می‌شود.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز با بیان اینکه در بحث کنترل‌های میدانی ناوگان مسافری، رعایت موارد ایمنی از جمله وجود تجهیزات ایمنی، جعبه کمک‌های اولیه، کپسول آتش‌نشانی، اسناد و مدارک حمل‌ونقلی و صورت وضعیت در دستور کار قرار دارد، خاطرنشان کرد: نتایج حاصل از گشت و نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی در استان جمع‌بندی و با شناسایی تخلفات موارد به کمیسیون ۱۱ و ۱۲ استانی ارجاع می‌شود تا پس از بررسی مطابق دستورالعمل‌ها رأی لازم صادر شود.

قدمی اضافه کرد: در کنار این اقدامات از رانندگانی که قانون را رعایت می‌کنند و کمترین تخلفات را دارند نیز تقدیر خواهد شد و برای کاهش تخلفات رانندگان، اجرای فعالیت‌های فرهنگی مختلف نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: مسافران می‌توانند هرگونه نظر، پیشنهاد، انتقاد یا شکایت خود را از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ارسال کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مسائل آن‌ها رسیدگی شود.

کد خبر 732865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.